Periapikal Röntgen Nedir? | Metco Dental Blog
Periapikal Röntgen Nedir?

Diş röntgenleri diş hekimleri tarafından tedaviye başlamadan önce teşhis, tanı ve planlama yapabilmek için talep edilir. Bir tanesi periapikal röntgen olmak üzere 3 çeşit diş röntgeni vardır. Periapikal röntgen, yaygın olarak kullanılan bir ağız içi görüntüleme tekniğidir. Dişler ve çevresindeki kemikler hakkında önemli bilgiler sağlar. Açıkta kalan krondan kökün ucuna kadar tüm dişi ve dişi destekleyen kemikleri gösterir.

Bu röntgenler, gömülü dişler, diş kırıkları, apseler, tümörler ve bazı hastalıklara bağlı kemik değişiklikleri gibi diş eti çizgisinin altında veya çenede bulunan diş problemlerini bulmak için kullanılır. 3x4 cm boyutundaki film veya fosfor plak ya da dijital sensör ile çekilir. Birkaç dişi ve köklerinin etrafındaki bölgeyi görüntüler. Periapikal görüntüler genellikle periodontik çalışma, endodontik tedavi ve kök kanallarının görüntülenmesinde kullanılır.

En yaygın diş hastalıklarının teşhisine yardımcı olmak için hayati bilgiler sağlayarak dişlerin tüm kronunu ve kökünü gösterir; özellikle diş çürüğü, periodontal kemik kaybı ve diş eti hastalığını. Restorasyonların durumu, diş taşı veya tartar varlığı, gömülü dişler, kırık diş parçaları, diş ve kemik anatomisindeki varyasyonlar gibi ek önemli bulgular da tespit edilebilir.

Doku değerlendirmelerinde, kist -tümör oluşumlarında erken tanı için periapikal film en avantajlı yöntemlerden biridir. Tek dezavantajı çok küçük bir alanı taramasıdır. Eğer ağzınızın başka alanlarında da şikayetleriniz varsa o alandaki sorunun tespiti için yeniden periapikal röntgenin çekilmesi gerekecektir.

Periapikal Röntgen Nasıl Çekilir?

Hasta ağzının içindeki filmi parmağıyla tutup dişine yaslar, teknisyen kaliteli bir görüntü elde etmek için röntgeni ve tutucuyu dikkatlice ağızda gereken konuma yerleştirir. Yerinde tutmak ve net bir röntgen görüntüsü sağlamak için film parmakla sıkıca bastırılmalıdır. Hastalar bazen bastırıken veya ağızlarını kapatırken rahatsız hissederler, ancak yeterli görüntü elde etmek için dişlerin tamamen kapalı olması kritik önem taşır.

Röntgen ışını istenilen dişin ferdi bir resmini yaratmanıza müsaade eder. Ve bu en fazla iki bitişik diş alanını kapsar. Bu görüntülemeye kök resmi çekme de denir.

Hastanın maruz kaldığı radyasyon dozu riski en aza indirirken, tanı değerini en üst düzeye çıkarmak için olabildiğince düşük tutulur. Dental röntgenlerden alınan radyasyon dozları, her gün maruz kaldığımız radyasyon seviyeleriyle karşılaştırdığımızda kabul edilebilir değerlerdir.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, başta Morita görüntüleme cihazları olmak üzere Dünya’nın Bir Numaralı markalarıyla diş hekiminizin en büyük destekçisidir.

Dental görüntüleme cihazlarımızın yer aldığı “Görüntüleme” kategorimize gidebilir ya da Dental Blogumuzu ziyaret edebilirsiniz.