Süt Dişlerindeki Çürükler Tedavi Edilmeli Mi? | METCO
Süt Dişlerindeki Çürükler Tedavi Edilmeli Mi?

Herkesin süt (bebek) dişleri vardır ve çoğu insan (yaklaşık %60) süt dişlerini etkileyen bir düzeyde diş çürüğü yaşar. Ancak süt dişleri geçicidir ve yetişkin dişleri kadar önemli değildir şeklinde yanlış kanılar vardır. Süt dişleri sonsuza kadar sürmez, ancak harcanabilir ve tedavi edilmeyecek çürükler de değildirler.

Evet, Süt Dişlerindeki Çürükler Tedavi Edilmelidir.

Diş çürüğü astımdan 5 kat, çocukluk çağı obezitesinden 4 kat ve çocukluk diyabetinden 20 kat daha sık görülür. Diş çürüğünün sebebi, dişlerde esas olarak delikler olan boşluklara yol açabilen diş minesine asit saldırısıdır. Süt dişlerindeki çürükler, çürüğün kötüleşmesini veya yayılmasını önlemeye yardımcı olan dolgularla tedavi edilir.

Diş çürüğü diş hekimleri tarafından veya uygun ağız bakımı ile tedavi edilmediğinde, dişlerde boşluklar oluşabilir. Süt dişlerini etkileyen çürüklere sahip çocuklar, genel gelişimlerini etkileyen birçok riskle karşı karşıyadır.

Boşluklardan dolayı zarar görmüş dişler:

• Çocukların beslenmesini ve sağlıklı yemek yemelerini engeller.
  • Oral apareyin düzeltilmesini gerektiren aşırı ısırmalara ve ısırma hizalama sorunlarına neden olur.
  • Yetişkin dişlerin düzgün ve sağlıklı büyümesini engeller.
  • Düzgün konuşmayı engeller ve benlik saygısını olumsuz etkiler.
  • Tedavi gerektirmeden kötüleşen şiddetli diş ağrısına neden olur.
  • Yakındaki dişleri etkileyen ve daha fazla çürüğe neden olan enfeksiyonlara yol açar.

Süt dişleri geçici olabilir, ancak kalıcılıkları önemsiz oldukları anlamına gelmez.

Çürüyen Süt Dişlerinin Belirtileri

Diş çürüğü ve çürüklerin semptomlarını tespit etmek oldukça kolaydır, ancak yalnızca bir diş hekimi süt dişlerindeki boşlukları doğru bir şekilde teşhis edebilir ve tedavi edebilir. Çocuğunuz aşağıdakilerden herhangi birini sergiliyorsa, ağız sağlığı sorunlarının kökenini tedavi edebilmemiz için mümkün olan en kısa sürede ofisimize bir ziyaret planlamanızı öneririz.

Süt dişlerindeki çürüklerin yaygın belirtileri:

• Çiğneme veya fırçalama sırasında dişte ağrı.
  • Diş veya bölgede lokalize diş eti çizgisinin altında ağrı.
  • Sıcak veya soğuk içecekler gibi aşırı sıcaklıklara karşı artan hassasiyet.
  • Dişlerde görünür delikler, renk değişiklikleri veya koyu lekeler.
  • Tutarlı fırçalama veya gargara ile giderilemeyen kalıcı ağız kokusu.

Diş Çürükleri Nasıl Önlenir?

Çocuğunuzun uygun bir ağız sağlığı rutinine girmesine yardımcı olarak diş çürüklerini ve diş çürümelerini önlemesini sağlayabilirsiniz; bu, günde iki kez iki dakika boyunca fırçalamak ve günde bir kez diş ipi kullanmak anlamına gelir. Boşlukları önlemek için kolay diyet önlemleri de alabilirsiniz. Şekerli içecekleri diyetlerinden çıkarmayı ve çürüklerle mücadelede en güçlü araçlardan biri olan su ile değiştirmeyi deneyin.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.