Diş Ünitleri Diş Hekimlerinin Sağlığına Nasıl Katkı Sağlar?
Diş Ünitleri Diş Hekimlerinin Sağlığına Nasıl Katkı Sağlar?

Diş Ünitleri Diş Hekimlerinin Duruş Sorunlarına Yardımcı Olabilir mi?

Mesleklerinin doğası gereği birçok diş hekimi duruş bozukluğuna bağlı boyun, omuz ve bel ağrısı problemleri yaşamaktadır. İngiltere’de yapılan bilimsel araştırmalar, diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin daha mezun bile olmadan boyun ve sırt problemleri yaşadığını ortaya koymaktadır. Bu durum, diş hekimlerindeki postür problemlerinin profesyonel kariyerlerinin çok erken evrelerinde başlayabileceğini göstermektedir. Peki yeni diş ünitleri bu problemi ne ölçüde azaltabilir?

Ağrı Eşiği

İngiltere’deki bilimsel çalışmalar diş hekimliği öğrencilerinde, sırt ağrısının çok erken dönemde başladığını gösteriyor. Diş hekimi olmanın bütün fiziksel sıkıntılarını düşünürseniz, bunların uzun vadeli duruş problemleri ile ilişkili riskler doğurması şaşırtıcı değildir.

Ailesel faktörler ve yapısal bozuklukları bir kenara ayırırsak kronik boyun ve sırt ağrısı, uzun süre sabit bir pozisyonda veya ergonomik olmayan ortamlarda çalışmaktan kaynaklanır. Bugün, İngiltere’deki diş hekimliği okulları, diş hekimliğinde kariyer süresini azaltabilecek kronik ağrı ve kalıcı hasarın önlenmesi için diş hekimlerine önlem almaları yönünde çağrıda bulunmaktadır.

Peki, diş üniteleri ergonomik bir tasarımla diş hekimlerinin duruş bozukluğuna yönelik sıkıntılarını hafifletebilir mi?

Diş Ünitlerinde Ergonomi

Her ne kadar dental üniteler öncelikle diş hekimlerine yönelik bir araç olarak tasarlansa da ergonomi genellikle hastanın deneyimine yöneliktir. Bununla birlikte, diş hekiminin ergonomik ihtiyaçlarına da cevap veren modeller mevcut. Söz gelimi MORITA SIGNO G10 II S'nin kamçı kolunun taşınması, daha fazla hareket esnekliğine izin verir.

Ya da RITTER Ultimate Comfort Smart diş ünitelerindeki hekim koltukları, diş hekimlerinin ihtiyaçlarına göre tasarlanmış, böylece diş hekimlerinin daha az fiziksel kısıtlamalarla ve nihayetinde kendilerine zarar vermeden çalışacakları fırsatları büyük ölçüde arttırmıştır.

Diş hekimlerinin kendi alanlarını daha iyi kullanabilmelerini sağlayan ve teşvik eden her şey, daha iyi bir duruşa katkıda bulunmaya yardımcı olur. Örneğin yine Ritter Ultimate Comfort Smart diş unitlerindeki hasta koltuğunun ince tasarımı ve hekime diz mesafesi sağlaması hekimin çalışırken üniti bir büro masası rahatlığında kullanabilmesine olanak tanır.

Bir diş hekiminin duruşuna yardımcı olmanın yanısıra, diş tedavisi birimlerinin diş hekiminin sunduğu genel tedavi standardına katkıda bulunabileceğini de iddia edebiliriz. Diş hekimi için daha fazla esneklik, hastalar için daha rahat bir ortam anlamına gelir ve bu nedenle de hastalar daha iyi bir deneyim yaşayabilir.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, diş ünitleri için de Dünya’nın Bir Numaralı markalarını beğeninize sunar. Özellikle Ritter ve Morita markalı ürünlerimiz her türlü ünit ihtiyacınızı garantili ve uygun bir şekilde çözer.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.