Diş Hekimlerinin Panoramik Röntgen Cihazına Neden İhtiyacı Olur?
Diş Hekimlerinin Panoramik Röntgen Cihazına Neden İhtiyacı Olur?

Diş hekimleri ve dental klinikler doğru teşhis ve tedavi için bir dizi cihaza ihtiyaç duyarlar. Dental ünitelerden el cihazlarına kadar bu alanda yüzlerce farklı alet ve cihaz görmek mümkün olur. Panoramik röntgen de diş hekimleri tarafından sıklıkla kullanılan cihazlar arasında yer alır. Peki diş hekimleri bu cihazı hangi alanda kullanır?

Panoramik Röntgen Cihazı Nedir?

Panoramik röntgen cihazı dişler, çene kemiği ve diş eti gibi yumuşak dokuları tek bir görselde gösteren iki boyutlu bir röntgen filmidir. Bu cihaz sayesinde ağzın tam bir görüntüsü elde edilebilir. Görselde bulunan dokulara göre ağız ve dişteki sorunların kısa sürede tespit edilebilir.

Panoramik Röntgen Cihazı Diş Hekimleri Tarafından Nasıl Kullanılır?

Diş hekimleri birçok nedenden dolayı panoramik röntgen cihazına ihtiyaç duyarlar. Bu nedenlerden bazıları şu şekilde sayılabilir:

Panoramik Röntgen Cihazı ile Erken Tanı

Diş kökleri ya da çene kemiği gibi gözle muayenede görülmeyen yerlerde çeşitli sorunlar meydana gelebilir. Bu sorunların kısa sürede tespit edilmesi için ağzın detaylı bir röntgeni çekilmelidir. Bu cihaz sayesinde gözle görülmeyen dokular daha detaylı bir şekilde yansıtılır. Böylelikle bazı sorunlar ilerlemeden kısa sürede teşhis edilir.

Ağızda Meydana Gelen Değişimleri İzleme

Yılda bir kere rutin olarak ağız röntgeni çektirmek yıllar içinde meydana gelen değişimleri izlemeye izin verir. Gömülü 20’lik diş gibi sorunlar bu röntgen sayesinde tespit edilebilir. Aynı zamanda yaşla birlikte gelen doku ve kemik kaybı gibi sorunları tespit etmek ve erken müdahalede bulunmak da mümkün olur.

Doğru Tedavi Planı

Diş implantı gibi tedavilerin planlanmasında çene kemiği yapısı büyük bir önem taşır. İmplant, doğrudan çene kemiğine yerleştirilir. Bu nedenle bu kemiğin yeterli dayanıklılığa sahip olması gerekir. Panoramik röntgen cihazı sayesinde çene kemiği de dahil olmak üzere tüm ağzın genel bir görüntüsü elde edilir. Böylelikle uygulanacak olan diş ve diş eti tedavisi daha etkili şekilde planlanabilir.

Diş kliniğinizi bir adım öteye taşımak ve tüm ihtiyaçlarınızı tek bir noktadan karşılamak için Metco Dental tarafından sunulan farklı röntgen cihazı çeşitlerine göz atabilirsiniz.