Diş Hekimi Fobisi Neden Oluşur? Nasıl Giderilir? | Metco Dental
Diş Hekimi Fobisi Neden Oluşur? Nasıl Giderilir? | Metco Dental

Diş Hekimi Fobisi

Diş hekimi fobisi ve dental anksiyete, hastaların çoğunu etkileyen yaygın bir durumdur. Adından da anlaşılacağı üzere bu problemler, diş hekimimizi ziyaret etmekten kaçındığımız psikolojik sıkıntıları işaret eder. Ne kadar yaygın olduğu konusunda bir istatistiki veri vermek gerekirse, dünya nüfusunun yaklaşık %10 ile %15’i diş fobisi sebebiyle önleyici diş bakımından kaçınmaktadır. Takdir edeceğiniz üzere bu veri bile sorunun başlı başına diş problemlerinin ötesine geçmeye namzet olduğunun bir işaretidir. Diş fobisi sonucu hastaların diş hekimini ziyaret etmemesi, onları daha yüksek periodontal hastalık riski ve nihayetinde farklı sağlık problemleri yaşama ihtimaliyle karşı karşıya bırakıyor.

Hastaların çoğu fobilerini geçmişte yaşadıkları ağrılı bir deneyim ile ilişkilendirmiştir. Bu ve benzeri sebeplerle yaşanan Dental Fobi, Dental Anksiyete'den çok daha ciddi ve şiddetlidir. Söz gelimi fobiden muzdarip insanlar bir diş hekimini ziyaret etmeleri gerektiğinde panik atak bile geçirebilmektedir. Haliyle rutin kontrollerden bile çekinen bir hastanın diş sağlığını koruması mümkün değildir.

Diş hekimi fobisi aşağıdaki belirtileri içerir:

• Diş hekimini ziyaret etmeden önceki gece uyumakta zorluk çekmek,
  • Bekleme odasında ellerin terlemesi,
  • Hastalık, randevu vb gibi bahanelerle sürekli tedaviyi ertelemek,
  • Tedavi esnasında nefes almakta zorlanmak.

Diş Hekimi Fobisi ve Dental Anksiyetenin Sebepleri Nelerdir?

Aslında bu sıkıntıların birçok sebebi vardır:

Acı: Kim kendisine acı veren bir şey yapmak ister? Bu son derece insani bir eğilim. Ağrı, insanların fobi ve anksiyeteden muzdarip olmasının en yaygın nedenidir.

Enjeksiyonlardan korkmak: İğneler ile çocukluğumuzda tanışırız. Bu dönemden itibaren bir çoğumuz enjeksiyon gördüğünde bile tedirgin olur. Öte yandan dental tedavi esnasında bu iğneleri ağzımızdan olmak zorunda kalırız. Haliyle kliniklerdeki enjeksiyon cihazları ve ağızdan iğne olunmak zorunda kalınması da diş hekimi fobisini ve dental anksiyeteyi tetikleyen unsurlardandır.

Kendini çaresiz hissetmek: Bu da çok yaygın karşılaşılan bir sebeptir, zira bir diş hekimi koltuğuna oturduğunuzda yapabileceğiniz hiçbir şey yoktur. Üstelik yapılan işlemleri de takip edemeyiz.

Utanç hissi: Diş hekimi fobisinin bir başka nedeni de hastaların tedavi esnasında hekimlere çok yakın bulunmak zorunda kalmasıdır. Kimileri tanımadığı insanların kendilerine çok yakınlaşmasından hoşlanmaz kimileri de çirkin bir görüntü sahibi olmaktan.

Diş Hekimleri Dental Anksiyete Sahibi Hastalara Nasıl Yardımcı Olabilir?

Öncelikle doğru iletişim ve yaklaşım tüm tedavi sürecini kolaylaştırır. Söz gelimi sıkıntıları ve uygulanacak tedavi yöntemini net olarak aktarmak, tedavi esnasında bilgilendirmek, hastaları tedavi sonrasındaki olumlu duruma odaklamak, anksiyete ya da fobi sahibi hastaların süreci daha rahat geçirmelerine yardımcı olacaktır.

Yukarıdaki hususlara ek olarak hastaların daha rahat edeceği dental ekipmanlar tercih etmek te önem arz eder. Örneğin konfor ve kaliteyi bir arada sunan RITTER Ultimate Comfort Smart Dental Ünit, hem hasta koltuğu fonksiyonları hem de tedavi ünitesi ile kullanıcılarına gerçekten konforlu bir çalışma olanağı sunar.

Uzun tedavilerde bile hastayı rahat ettiren ergonomik tasarımı, hızlı ve sessiz hareket eden deri döşemeli hasta koltuğu, programlanabilir koltuk pozisyonu, hekimin rahat çalışması geniş bir boşluk bırakan ince sırt bölümü Ritter Dental Ünitleri vazgeçilmez kılar.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, klinik cihaz ve malzemeleri için de Dünya'nın Bir Numaralı markalarını beğeninize sunar. Özellikle Ritter ve Morita markalı ürünlerimiz her türlü ihtiyacınızı garantili ve uygun bir şekilde çözer.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.