Ağız ve Diş Sağlığı Diğer Hastalıklarla Alakalı Mıdır? | Metco Dental
Ağız ve Diş Sağlığı Diğer Hastalıklarla Alakalı Mıdır?

Ağız ve Diş Sağlığı

Dünyanın her yerinde, devletler, ilgili dernek ve odalar ağız ve diş sağlığı hakkında insanları eğitmeye çalışır.  Hiç kuşkusuz sağlıklı bir ağız ve dişlerin, vücudun genel sağlığı üzerindeki ciddi bir etkisi vardır.

Buna rağmen yine dünyanın her yerinde diş hekimleri ağırlıklı olarak önleyici diş bakımının değerini tam olarak anlamayan hastaları tedavi eder. Çünkü bir çoğumuz düzenli bir dental kontrolün taşıdığı değeri göremez, kontrolleri mümkün olduğu kadar erteler veya atlar. Diş hijyeni ekiplerinin amacı hastaları olabildiğince sağlıklı tutmaktır ve bu da hastaları gelecekteki sağlık sorunlarının önlenmesi için sıkı bir önleyici diş hijyeni programında tutmak anlamına gelir.

Diş Sağlığı Ne Kadar Önemli?

Genel sağlığınıza doğrudan bir etkisi olması bakımından diş sağlığı ihmale gelmeyecek kadar önemlidir. Son zamanlardaki araştırmalar, ağız sağlığındaki sıkıntıların kalp hastalığı, inme, şeker hastalığı ve hatta Alzheimer hastalığı ile sonuçlanabileceğini göstermektedir.

Dişlerimizi Neden Düzenli Olarak Kontrol Ettirmeliyiz?

1. Diş hekiminiz önemli bir tıbbi sorunu ilk keşfeden kişi olabilir.

Diyabet, osteoporoz, kalp hastalığı ve HIV gibi birçok hastalık, öncelikle ağzınızın içinde kendini gösterir.

2. Diş temizliği, düzenli diş muayenenizde sağlanan onlarca hizmetten sadece biridir.

Hepimiz öncelikle dişlerimizi temizletmekle ilgilensek te, diğer diş hekimliği hizmetleri arasında ağız kanseri taraması, baş ve boyun muayenesi, tansiyon taraması, dişeti değerlendirmesi, radyolojik kontrol gibi birçok önemli husus bulunur!

3. Sık kontrol daha az tedavi anlamına gelir.

Rutin kontroller arasındaki süreyi uzattığınız zaman, daha fazla ve daha uzun rahatsızlık verici diş tedavilerine ihtiyacınız olacaktır.

4. Önleyici diş bakımı, kapsamlı bir diş tedavisinden daha az maliyetlidir.

Tedavi maliyetleri ilk önceliğiniz ise, o zaman daha fazla önleyici diş bakımı kontrollerine öncelik vermelisiniz.

5. Dişeti hastalıkları kalp hastalığı, inme, Alzheimer ve bazı kanser türlerine yakalanma riskinizi artırır.

Diş hekiminizi düzenli olarak ziyaret etmek, dişeti problemlerini kontrol altında tutmanıza yardımcı olabilir; böylece daha ciddi sorunlarla karşılaşma ihtimaliniz azalır.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, önleyici diş bakımı cihaz ve malzemeleri için de Dünya'nın Bir Numaralı markalarını beğeninize sunar. Özellikle Morita markalı görüntüleme ürünlerimiz erken tanı anlamında fayda sağlar.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.