Kaviteler Hakkında Bilmeniz Gerekenler | Metco Dental Blog
Kaviteler/Diş Çürüğü Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Diş hekiminiz genellikle diş çürümesini şu şekilde tespit edebilir:

• Diş ağrısı ve hassasiyeti hakkında soru sormak
  • Ağzınızı ve dişlerinizi muayene etmek
  • Yumuşak alanları kontrol etmek için dişlerinizi dental aletlerle sondalama
  • Boşlukların ve çürümenin derecesini gösterebilen diş röntgenlerine bakmak

Diş hekiminiz ayrıca size üç tip boşluktan hangisine sahip olduğunuzu söyleyebilir – pürüzsüz yüzey, çukur ve fissür veya kök.

Tedavi

Düzenli kontroller, çürükler ve diğer diş rahatsızlıklarını, rahatsız edici semptomlara neden olmadan ve daha ciddi sorunlara yol açmadan önce belirleyebilir. Ne kadar erken bakıma başvurursanız, diş çürümesinin en erken aşamalarını tersine çevirme ve ilerlemesini önleme şansınız o kadar artar. Bir boşluk ağrıya neden olmadan önce tedavi edilirse, muhtemelen kapsamlı tedaviye ihtiyacınız olmayacaktır.

Boşlukların tedavisi, ne kadar şiddetli olduklarına ve özel durumunuza bağlıdır. Tedavi seçenekleri şunları içerir:

Florür tedavileri.

Çürümeniz yeni başladıysa, bir florür tedavisi diş minesini eski haline getirmeye yardımcı olabilir ve bazen çok erken aşamalarda bir çürüğü tersine çevirebilir. Profesyonel florür tedavileri, musluk suyu, diş macunu ve ağız gargaralarında bulunan miktardan daha fazla florür içerir. Florür tedavileri sıvı, jel, köpük veya vernik olabilir; bunlar dişlerinize fırça ile sürülür veya dişlerinizin üzerine oturan küçük bir tepsiye yerleştirilir.

Dolgular.

Restorasyon olarak da adlandırılan dolgular, çürüme en erken aşamanın ötesine geçtiğinde ana tedavi seçeneğidir. Dolgular, diş renginde kompozit reçineler, porselen veya birkaç malzemenin birleşimi olan dental amalgam gibi çeşitli malzemelerden yapılır.

Taçlar.

Kapsamlı çürük veya zayıflamış dişler için, dişinizin tüm doğal kronunun yerini alan özel olarak yerleştirilmiş bir kaplama olan bir kurona ihtiyacınız olabilir. Diş hekiminiz, iyi bir uyum sağlamak için tüm çürük alanı ve dişinizin geri kalanını yeterince açar. Kronlar altından, yüksek mukavemetli porselenden, reçineden, metalle kaynaşmış porselenden veya diğer malzemelerden yapılabilir.

Kök kanalları.

Çürük dişinizin iç materyaline (pulpa) ulaştığında kanal tedavisine ihtiyacınız olabilir. Bu, ciddi şekilde hasar görmüş veya enfekte olmuş bir dişi çıkarmak yerine onarmak ve kurtarmak için yapılan bir tedavidir. Hastalıklı diş pulpası çıkarılır. İlaç bazen herhangi bir enfeksiyonu temizlemek için kök kanalına konur. Daha sonra kâğıt hamuru bir dolgu ile değiştirilir.

Diş çekimleri.

Bazı dişler o kadar şiddetli bir şekilde çürür ki, restore edilemezler ve çekilmeleri gerekir. Bir dişin çekilmesi, diğer dişlerinizin kaymasına izin veren bir boşluk bırakabilir. Mümkünse, eksik dişin yerine bir köprü veya diş implantı yaptırmayı düşünün.

Doktor Muayenesine Ne Zaman Başvurmalıyım?

Dişlerinizde ağrı veya hassasiyet yaşıyorsanız, mümkün olan en kısa sürede diş hekiminizden randevu alın. İşte randevunuza hazırlanmanıza yardımcı olacak bazı bilgiler.

Randevunuzdan önce aşağıdakilerin bir listesini yapın:

• Aldığınız tüm ilaçlar, vitaminler, bitkisel ilaçlar veya diğer takviyeler ve dozajlar
  • İlaçlara karşı herhangi bir alerjiniz veya lokal anesteziklere karşı sahip olduğunuz kötü reaksiyonlar
  • Diş hekiminize sorulacak sorular

Diş hekiminize sormanız gereken temel sorular şunları içerebilir:

• Basit bir çürüğüm mü var yoksa kuron veya kanal tedavisine ihtiyacım var mı?
  • Bu dişi tedavi etmek için kaç ziyaret gerekir?
  • Ağrı ne zaman geçecek?
  • Ağrı için ne alabilirim?
  • Bu işlemden sonra yemek yemeden veya içmeden önce ne kadar beklemeliyim?
  • Boşlukları önlemek için atabileceğim başka adımlar var mı?
  • Yerel su kaynağım ilave florür içeriyor mu?
  • Alabileceğim herhangi bir broşür veya başka basılı materyal var mı? Hangi web sitelerini önerirsiniz.

Diş hekiminizden ne beklenir?

Diş hekiminiz size bazı sorular sorabilir. Odaklanmak istediğiniz konuları gözden geçirmek için zaman kazanmak için bunları yanıtlamaya hazır olun. Sorular şunları içerebilir:

• Yiyecek sıcaklığındaki aşırılıklar veya tatlı yiyecekler ağrıya neden olur mu?
  • Isırmak ağrınızı daha da kötüleştirir mi?
  • Dişlerini ne sıklıkla fırçalarsın?
  • Dişlerinizde ne sıklıkla diş ipi kullanıyorsunuz?
  • Florürlü diş macunu kullanıyor musunuz?
  • Çok fazla tatlı yer misiniz veya şekerli içecekler veya gazlı içecekler içer misiniz?
  • Ağzınızda kuruluk fark ettiniz mi?
  • Hangi ilaçları kullanıyorsun?