Diş Röntgeninin Kontrol ve Tedavi İçin Önemi | Metco Dental
Diş Röntgeninin Kontrol ve Tedavi İçin Önemi

Diş Röntgeni Nedir?

X-ışınları veya radyograflar, diş hekiminizin ağzınızdaki unsurları daha derin bir seviyede görmesini sağlar. Hastalara mümkün olan en iyi bakımı sağlamak amacıyla diş hekimleri, sadece görsel bir muayenenin yeterli olmayacağını bilir. Diş röntgeni, diş hekiminizin çıplak gözle görülemeyen herhangi bir hasarı veya hastalığı görmesine yardımcı olabilecek harika bir teşhis aracıdır. X-ışınları ile diş hekimleri diş problemlerini doğru bir şekilde teşhis edip tedavi edebilir ve ağızdaki sorunlara reaktif olmak yerine proaktif olabilirler.

Diş Röntgen Cihazı

Diş Röntgenleri Neden Kullanılır?

Diş hekimleri röntgende sadece dişin görünen kısmını değil, köklerin ucundan diş etlerinin altındaki kemiklere kadar her şeyi görebilirler. Bu röntgenler, diş hekiminizin karşılaşabileceğiniz spesifik veya izole semptomlar olan olguları teşhis etmesine yardımcı olur. Diş hekimlerinin bir röntgen aracılığıyla tarayabilecekleri durumlar, basit bir çürük ve çürük miktarından diş eti hastalığına, kemik kaybına, kistlere, apselere ve erken yakalanabilecek diğer kitlelere kadar uzanır. Diş hekimleri ayrıca eksik veya gömülü dişlerin yanı sıra kaç tane yirmi yaş dişi olduğunu da belirleyebilir, bu da sizin için daha hızlı ve daha verimli ağız bakımı anlamına gelir.

Diş Röntgeni Nasıl Çalışır?

Diş hekiminize rutin bir ziyaret sırasında, genellikle röntgen çektirirsiniz. Bu röntgenler normalde diş hekiminize dişlerinizin taç kısımları hakkında daha fazla bilgi verebilen ve çürük belirtilerini kontrol edebilen iki ila dört ısırma röntgeninden oluşur. Bu röntgenler, dişlerinizin arasına bir ısırma plakası ve yüzünüzün her iki yanına yerleştirilen röntgen cihazı ile alınır.

Panoramik röntgenler ağzınızın dışından alınır ve diş hekiminize büyük bir fotoğrafta tüm ağız boşluğunun bir görüntüsünü verir. Panoramik bir röntgen sırasında, röntgen makinesi tam bir resim elde etmek için başınızın çevresinde hareket edecektir. Bu röntgen, çene kemikleri ve sinüs alanları da dahil olmak üzere tüm dişlerinizi gösterir ve çene bozukluklarını ve olabilecek herhangi bir düzensizliği tespit etmenin harika bir yolu olabilir. ışınları güvenlidir, ancak düşük düzeyde radyasyon yayar. Riski ortadan kaldırmak için diş hekimleri vücudunuzu kaplamak için kurşunlu bir önlük ve gerekirse kurşunlu bir tiroid yakalık kullanır. Bu önlemler, riskleri azaltmak ve mümkün olan en düşük radyasyon miktarını sağlamak için alınır.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, Dünya’nın Bir Numaralı markalarıyla diş hekiminizin en büyük destekçisidir.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.