Yaygın Diş Hastalıkları Türleri Nelerdir? - METCO Dental
Yaygın Ağız ve Diş Hastalıkları Türleri Nelerdir?

Diş hastalıkları, neredeyse herkesin hayatının bir evresinde yaşadığı sorunlar arasında yer alır. Diş ve diş eti hastalıkları olarak da bilinen bu sağlık sorunları tedavi edilmezse çok ciddi sorunlara yol açabilir. Söz konusu diş sağlığı olduğunda hem gerekli önlemlerin alınması hem de sorun ortaya çıktıktan sonra en kısa sürede tedavi alınması gerekir. Bununla birlikte bazı diş ve diş eti hastalıkları daha yaygın olarak görülür.

Diş Çürükleri

Diş çürükleri en yayın diş hastalıkları arasında sayılır. Çürüklerin birçok farklı nedeni olabilir. Yetersiz diş bakımı ve hijyeni çürüklere neden olan ilk sebeptir. Aynı zamanda şekerli gıdaların çok fazla tüketilmesi de çürüklerin oluşmasına neden olur. Bazı bireyler ise kalıtsal olarak diş çürüklerine yatkın olabilirler. Bu noktada önemli olan ağrı, sızlama ve kötü koku gibi belirtiler olduğunda hemen bir diş hekimine görünmek olacaktır.

Ağız Kanseri

Ağız kanseri ise diğer bir yaygın diş hastalığıdır. Bu kanser türü boğaz, dil, yanaklar ve dudaklarda ortaya çıkabilir. Bu kanser türünün erken tanısında düzenli yapılan diş hekimi ziyaretleri önemli bir rol oynar. Lenf bezlerinin şişmesi, yutma güçlüğü ve kaybolmayan beyaz ya da kırmızı ülser görüntüsü bu hastalığın ana belirtileri arasında yer alır. Düzenli diş hekimi muayenesi ile erken tanı ve tedavi planlanabilir.

Yarık Damak

Yarık damak genellikle bebeklerde ortaya çıkan bir tür gelişim bozukluğudur. Annenin hamilelik döneminde alkol tüketmesi ya da sigara içmesi bu duruma yol açabilir. Aynı zamanda annenin hamilelik döneminde diyabet yaşaması da yarık damağa neden olan sebepler arasında yer alır. Bu hastalık sadece kozmetik bir sorun olabileceği gibi yeme sorunlarına da yol açabilir. Yarık damakla doğan çocukların ilk 18 ay içinde ameliyat olması gerekmektedir.

Aft

Aft da en sık görünen diş hastalıkları arasında yer alır. Genellikle bebeklerde ve bağışıklığı zayıflamış kişilerde görülür. Yanaklarda ve dilde çıkabilir. Yutma sırasında sızlamaya neden olacağı için yemek yeme sırasında rahatsızlık yaratır. Düzenli beslenme, bağışıklığın güçlendirilmesi ve doğru diş bakımı sayesinde aft sorunun önüne geçmek mümkün olur.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili dental cihaz ve dental malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, Dünya’nın Bir Numaralı markalarıyla diş hekiminizin en büyük destekçisidir.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.