Periodontal Hastalık Nedir? - METCO Dental
Periodontal Hastalık Nedir?

Periodontal hastalık, diş etlerinde ve dişleri destekleyen çene kemiğinde meydana gelen hastalıklara verilen genel isimdir. Diş eti iltihabı ya da gingivit olarak da adlandırılan bu hastalık, tedavi edilmezse uzun vadede çok ciddi sorunlara yol açabilir.

Periodontal Hastalık Neden Olur?

Bu hastalığa neden olan temel faktör ağızda oluşan bakterilerdir. Dişleri saran bakteriler, diş etine sıçrayan enflamasyona neden olur. Düzenli temizlik ve bakımın yapılmaması durumunda bu bakteriler aynı zamanda diş plağı gibi istenmeyen sorunlara da yol açabilir. Periodontal hastalık aşağıdaki belirtilerle ortaya çıkar:

Bu belirtilerine birkaçının ortaya çıkması durumda uzman bir diş hekiminin ziyaret edilmesi gerekmektedir. Doğru ve zamanında uygulanan tedavi sayesinde bu hastalıktan kurtulmak mümkündür.

Periodontal HastalıklarPeriodontal Hastalık Risk Faktörleri

Diğer tüm diş ve diş eti hastalıklarında olduğu gibi periodontal hastalığın da çeşitli risk faktörleri bulunur. Bu risk faktörleri şu şekilde sıralanabilir:

• Sigara içmek
  • Yetersiz diş bakımı ve diş hijyeni
  • Diyabet
  • Kalıtsal riskler
  • Dişlerin yamuk olması
  • Doğru yerleştirilmemiş olan diş köprüleri
  • Zayıflamış bağışıklık sistemi

Bu faktörlere ek olarak kadınlarda hamilelik döneminde yaşanan hormonal değişiklikler ya da diğer dış faktörler de bu hastalığın ortaya çıkmasına neden olabilir.

Periodontal Hastalığı Önleme ve Tedavi

Periodontal hastalık önlenebilir ve tedavi edilebilir bir ağız sağlığı sorunudur. Bu hastalık hem evde alınan önlemlerle hem de uzman bir diş hekiminin yardımıyla tedavi edilebilir. Evde düzenli diş ipi kullanımı ve diş fırçalama sayesinde bu hastalığın önüne geçmek mümkün olur. Aynı zamanda yılda en az bir kere diş hekimini ziyaret etmek de sorunu erken fark etmeye yardımcı olacaktır.

Hastalığın ortaya çıkması durumunda ise uzman diş hekiminin yönlendirmelerine göre uygun bir tedavi planı yapılır. Diş hekimi tarafından yapılacak olan diş temizliği, bu hastalığın önlenmesine ve tedavi edilmesine yardımcı olur. İleri aşamaya gelmiş olan sorunlar için diş hekimleri durumu değerlendirerek en doğru tedaviyi planlayacaktır.

Unutmayın, kanal tedavisinin gerektiği durumlarda Morita endodontik cihazları ve kanal eğeleri diş hekiminizin en büyük destekçisi olacaktır. 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, kanal tedavisi cihaz ve malzemeleri için de Dünya’nın Bir Numaralı markalarını beğeninize sunar.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.