Diş ve Ağız Problemlerinin Belirtileri ve Sebepleri | Metco Dental
Diş ve Ağız Problemlerinin Belirtileri ve Sebepleri

Diş ve ağız sağlığı, genel sağlığınızın ve huzurun önemli bir parçasıdır. Kötü ağız hijyeni diş çürüklerine ve diş eti hastalığına yol açabilir ayrıca kalp hastalığı, kanser ve diyabet ile bağlantılıdır. Sağlıklı dişleri ve diş etlerini korumak, ömür boyu sürecek bir taahhüttür. Diş fırçalama, diş ipi kullanma ve şeker alımınızı sınırlama gibi uygun ağız hijyeni alışkanlıklarını ne kadar erken öğrenirseniz, maliyetli diş prosedürlerinden ve uzun vadeli sağlık sorunlarından kaçınmak o kadar kolay olacaktır.

Diş ve Ağız Problemlerinin Belirtileri

Diş hekiminizi ziyaret etmek için semptomlarınız olana kadar beklememelisiniz. Yılda iki kez diş hekimine gitmek, genellikle herhangi bir semptomu fark etmeden önce bir sorunu yakalamanızı sağlar. Diş sağlığı sorunlarıyla ilgili aşağıdaki uyarı işaretlerinden herhangi birini yaşıyorsanız, mümkün olan en kısa sürede diş hekiminizi görmek için randevu almalısınız.

• Ağızda bir veya iki hafta sonra iyileşmeyen ülserler, yaralar veya hassas alanlar
  • Fırçalama veya diş ipi kullandıktan sonra diş etlerinde kanama veya şişme
  • Kronik ağız kokusu
  • Sıcak ve soğuk içeceklere ani hassasiyet
  • Diş ağrısı veya diş eti ağrısı
  • Diş eti çekilmesi
  •  Çiğneme veya ısırma ile ağrı
  • Yüz ve yanak şişmesi
  • Çene tıklaması
  • Çatlak veya kırık dişler
  • Sık ağız kuruluğu
  • Bu semptomlardan herhangi birine yüksek ateş ve yüz veya boyun şişmesi eşlik ediyorsa, acil tıbbi tedavi almalısınız.

Diş ve Ağız Hastalıklarının Nedenleri

Ağız boşluğunuz her türlü bakteri, virüs ve mantarı toplar. Bazıları oraya aittir, ağzınızın normal florasını oluşturur. Küçük miktarlarda genellikle zararsızdırlar. Ancak şeker oranı yüksek bir diyet, asit üreten bakterilerin gelişebileceği koşullar yaratır. Bu asit diş minesini çözer ve diş boşluklarına neden olur. Diş eti çizginizin yakınındaki bakteriler plak adı verilen yapışkan bir matriste gelişir. Plak, düzenli olarak fırçalama ve diş ipi ile temizlenmezse dişinizin uzunluğu boyunca birikir, sertleşir ve aşağı doğru hareket eder. Bu, diş etlerinizi alevlendirebilir ve diş eti iltihabı olarak bilinen duruma neden olabilir. Artan iltihaplanma diş etlerinizin dişlerinizden çekilmeye başlamasına neden olur. Bu süreç, sonunda irin toplanabileceği cepler yaratır. Diş eti hastalığının bu daha ileri aşamasına periodontitis denir.

Diş eti iltihabına ve periodontitise katkıda bulunan birçok faktör vardır:

• Sigara içmek
  • Kötü fırçalama alışkanlıkları
  • Şekerli yiyecek ve içeceklerde sık atıştırma
  • Şeker hastalığı
  • Ağızdaki tükürük miktarını azaltan ilaçların kullanımı
  • Aile öyküsü veya genetik
  • HIV veya AIDS gibi bazı enfeksiyonlar
  • Kadınlarda hormonal değişiklikler
  • Asit reflü veya mide ekşimesi
  • Asit nedeniyle sık kusma