Diş Hekimleri Neden Konik Işınlı Bilgisayarlı Tomografiye Yöneliyor
Diş Hekimleri Neden Konik Işınlı Bilgisayarlı Tomografiye Yöneliyor?

Klinisyenler hastalıkları teşhis etmek ve hastaları tedavi etmek için daha doğru bilgiler aradıkça, konik ışınlı bilgisayarlı tomografi birçok genel diş hekimliği uygulamasında daha kolay benimsenmektedir. 3D görüntüleme, hastaları teşhis etmek ve tedavi planları oluşturmak için hayati öneme sahiptir. Çoğu durumda CBCT, 2D radyografide bulunmayan bilgileri sağlar. Bir uygulayıcı olarak ne kadar fazla bilgiye sahip olursanız, hastalarınız için en iyi tedavi kararlarını vermek o kadar kolay olur. KIBT şimdi implantlar ve periodontoloji ile ilgilenen, gömülü dişleri çeken ve TME ve sinüs değerlendirmeleri yapan diş hekimleri tarafından kullanılmaktadır. Bir hasta herhangi bir atipik semptomolojiye sahip olduğunda KIBT devreye girer. Alanın küçük bir CBCT’sini almak, bir diş hekimine aksi takdirde gözden kaçabilecek değerli bilgiler sağlayabilir. Ağza veya dişe baktığınızda, üç boyutlu bir nesneye bakıyorsunuzdur. 3D görüntüleme ile, iki boyutlu olarak bakıldığında meydana gelen bozulma olmadan, bir hastanın kafasındaki unsurun tam temsilini görebilirsiniz. Bu konuda yayınlanan literatüre göre, hastaların yaklaşık %25-28’inin 2D’lerde görülemeyen nekrotik dişlerle dolaştığı göz önüne alındığında, konik ışınlı bilgisayarlı tomografinin diş hekimlerine yardımı çok daha etkili olabilir. Bu avantajlara ek olarak, bir CBCT önemli bir yatırımdır, bu nedenle seçeneklerinizi dikkatli bir şekilde değerlendirmek gerekir. Sahip olmayı düşündüğünüz herhangi bir makineyi satın almadan önce kullanma konusunda eğitim görmeniz önerilir. Bu şekilde, panoramik bir radyografi çekmek veya onu TME tanısında nasıl kullanacağınızı öğrenmek gibi birkaç farklı işlevi gerçekleştirmenin nasıl bir şey olduğunu kullanmadan önce deneyimleyebilirsiniz. Bazı yazılımların işlevleri, onu istediğiniz gibi kullanmanıza izin vermeyecek kadar sınırlı olabilir. Belki görüntüleri kolayca döndüremezsiniz veya yazılım size oluşturabileceğiniz çok çeşitli görüntüler sunmaz. Uygulamanız için en önemli işlevleri yerine getirebildiğinizden emin olmak için yazılımı test ettiğinizden emin olun.