Diş Eti Hastalıkları Hakkında Bilinen Genel Bilgiler | Metco Dental
Diş Eti Hastalıkları Hakkında Bilinen Genel Bilgiler

Diş eti hastalığı, yetişkinlerin en sık karşılaştığı diş hastalıklarından biridir. Diş eti iltihabından başlayarak üç gelişim aşaması vardır. Diş eti iltihabı geri dönüşümlü olan bir diş eti hastalığıdır, ancak uygun şekilde tedavi edilmezse periodontal hastalık olarak adlandırılan daha ciddi bir soruna yol açabilir. Periodontal hastalık mümkün olan en kısa sürede tedavi edilmelidir. Aksi takdirde, dişlerin gevşemesine neden olan ileri periodontal hastalık olarak da bilinen diş eti hastalığının üçüncü aşamasına yol açacaktır. Bazıları diş eti hastalığının ciddi olmadığını düşünür. Ancak rakamlar yalan söylemez. Dünya Sağlık Örgütü (WHO), dünyanın dört bir yanından 35-44 yaş arası yetişkinlerin %15-25’inin ciddi periodontal hastalığa sahip olduğunu söylemektedir. Bu kişilerin 50 yaşına geldiklerinde dişlerinin çoğunu kaybedecekleri anlamına gelmektedir.

Diş eti hastalığının belirtileri nelerdir?

Ağız sağlığımızın durumuna zaten alışık olduğumuz için, bazen diş eti hastalığı belirtileri gösterdiğimizi fark etmeyiz. Örneğin, bir süredir ağzımızın koktuğunu bilmediğimiz ve kendi nefesimizin kokusuna alıştığımız gibi. Oysa ki bu durum halihazırda bir diş eti iltihabı belirtisidir.

İşte diş eti hastalığının diğer belirtileri:
Diş eti kanaması: Bunun çok veya her zaman olması diş etlerinizin zayıflamasının erken bir işaretidir.
Ağız kokusu: Titiz bir ağız hijyeni rutini sürdürmenize rağmen ağız kokusu diş eti iltihabının belirtisi olabilir.
Şişmiş, kırmızı veya hassas diş etleri: Sağlıklı diş etlerinin pembe bir renge sahip olması ve dişlerinizin tabanını sıkıca sarması gerekir. Dişlerinizin diş etlerinizle birleştiği taban çevresinde şişlik, kızarıklık veya hassasiyet görürseniz hemen bir diş hekimine görünün.
İrin gelişimi: Dişlerinizin tabanında irin fark etmeye başlarsanız, bu, ağzınızın diğer bölümlerine kolayca yayılabilen daha ciddi bir enfeksiyonun işaretidir.
Diğer tüm yaygın diş problemlerinde olduğu gibi diş eti hastalığını önleyebilirsiniz.