Çocuklarda Ağız Kokusunun Nedenleri | Metco Dental
Çocuklarda Ağız Kokusunun Nedenleri

Ağız kokusu, insanlar arasında birden çok nedenden dolayı görülebilir. Özellikle de çocuklarda sıvı tüketimi, burun ve ağız florası, salya üretimi ve ağız hijyeni gibi faktörler, ağız kokusunun oluşmasına neden olabilir. Bunun yanında, çok daha farklı sebepler ile de kokuların meydana geldiği görülmektedir. Gelin bu nedenlerin tamamını beraber inceleyelim.

Fizyolojik Ağız Kokusu:
Genel olarak sabahları oluşan ağız kokusu, dehidratasyon, açlık durumları, çeşitli vitamin ve minerallerin eksiklikleri ve ağız salgısının az olması sebebi ile ortaya çıkar. Eksik olan vitamin ve mineraller B12, A ve demir gibi vitamin, minerallerdir.

Ağız İçerisinde Var Olan Nedenlere Göre Ortaya Çıkan Ağız Kokusu:
Dilin üstünde yer alan bakteri, gıda artıklarının birikmesi, tükürük ve epitel hücreler, ağız içerisinde görülen kokuya neden olabilmektedir. Bununla beraber yumuşak damak hastalıkları, ağız kuruluğu, ağzın içerisinde yer alan çeşitli enfeksiyonlar, dişeti iltihapları, ağızda aftlar ve ağızda görülen ülserler de ağzın kokmasına sebep olmaktadır.

Solunum Yolu Sebebi ile Görülen Ağız Kokusu: Bademcik iltihapları, bademcik taşları, akciğer enfeksiyonları, bronşektazi, boğaz enfeksiyonları, boğaz iltihapları, burun iltihabı, geniz akıntısı, sinüzit, solunum yolunda görülen yabancı cisimler ve kronik burun tıkanıklığı da solunum yolu sebebi ile ağız içerisinde kokunun oluşmasına neden olur.

Sistemik Hastalıklar Sebebi ile Görülen Ağız Kokusu:
Zehirlenmeler, maligniteler, böbrek yetmezliği, diyabet, metabolik hastalıklar, kan hastalıkları ve diyabet koma gibi sistematik hastalıklar sonucunda ağız kokusu görülebilir.

Mide ve Bağırsak Sistemi Nedeni ile Görülen Ağız Kokusu:
Yemek borusunda görülen divertüküller, mide çıkışında var olan darlıklar, gastroesofagial reflü sorunları, yemek borusunda yer alan darlıklar, bağırsak emiliminde yer alan kusurlar, duedonal darlıklar, karaciğer yetersizliği, paraziter hastalıklar ve helicobakter pilori enfeksiyonları da ağız kokusuna neden olan rahatsızlıklardır.

İlaç Kullanımı ile Ortaya Çıkan Ağız Kokuları:
Fenotiazinler, dimetil sülfoksitler, nitrat ve nitritler, amfetaminler, kloral hidratlar ve sitotoksit ajanlar da ilaç kullanımı sonrasında ağız kokusuna neden olmaktadır.

Gıdalardan Dolayı Görülen Ağız Kokuları:
Süt ürünleri, sarımsak, kahve, soğan, lahana, alkol ve turp gibi yenilen yiyecek ve içecekler sonrasında da ağız kokusu meydana gelir.

Yukarıda yer alan sebepler, çocuklarda ağız kokusuna sebebiyet verebilecek sorunlar ve alışkanlıklardır. Bunlara dikkat edilmesi ile beraber ağız kokusunun da oluşması engellenebilir.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, Dünya’nın Bir Numaralı markalarıyla diş hekiminizin en büyük destekçisidir.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.