Süt dişlerine Kanal Tedavisi Yapılır Mı? | Metco Dental
Süt dişlerine Kanal Tedavisi Yapılır Mı?

Süt dişleri, çocuklarda konuşabilmenin yeterli seviyede gelişmesine ve doğru, düzenli bir beslenmenin oluşmasına olanak tanıyan dişlerdir. Alttan oluşacak olan dişler için bir nevi kılavuz niteliğinde olan bu dişler, erken zaman diliminde kaybedilir ya da çürürse, alttan gelecek olan dişlerin de sorunlu bir şekilde oluşmasına neden olabilir. Bu sorunlar dişin geç ya da erken gelmesi ve yanlış pozisyonlara sahip olması gibi sorunlardır.

Bu sebepten dolayı da ebeveynlerin süt dişleri konusunda kesinlikle bilgi sahibi olması gerekir. Süt dişlerinde gelişen düşme olayını normal karşılamak ve bu sebeple de dişin çekilmesinde bir sakınca olmadığını zannetmek, ebeveynlerin sıklıkla düşmüş olduğu bir hatadır. Eğer sağlıklı bir ağız yapısına sahip olunmak isteniyorsa, bu kapsamda diş bakımlarının da düzenli olarak yapılması gerekir.

Süt Dişlerine Neden Kanal Tedavisi Yapılır?

Çeşitli nedenlerden dolayı dişlerin mine yüzeylerinde zayıflamalar ile karşılaşılmaktadır. Bunlar çocuklarda var olan ağız bakımının yetersiz ve kötü olması, çok fazla şekerli gıdanın tüketilmesi ve biberon kullanımının uzun süreli yapılması gibi sebepler ile ortaya çıkan asitlik durumlarıdır. Oluşan bu asit, mine yüzeyini zayıflatan ana etkendir.

Eğer yaşanan bu durum uzun süre boyunca devam ederse, diş üzerinde çürüklerin görülmesi ve kırıkların oluşması ile de karşılaşılabilir. Var olan çürüklerin belirli kontroller ile erken zamanda tespit edilmesi ve çürük seviyesi ilerlemeden tedavi edilmesi gerekir. Eğer kontrolleri yaptırmaz ve tedavilerini gerçekleştirmezseniz, dayanılmaz bir sancı ile ortaya çıkan ağrılarla her an karşılaşabilirsiniz. Bu gibi durumlarda da en iyi tedavi şekli kanal tedavisi olacaktır.

Yukarıda bahsedilen sebeplerden dolayı süt dişlerine kanal tedavisi uygulanmaktadır. Yapılan işlemden önce uygulanan dişi uyuşturma işlemi, herhangi bir acı ya da ağrının da görülmesinin önüne geçerek konforlu bir tedavi aşamasının elde edilmesini sağlar. 3-4 yaş diliminden sonra görülen çürüklerden dolayı rahatlıkla süt dişlerine kanal tedavisi uygulanabilmektedir. Uzman hekimler tarafından yapılacak olan bu işlemler, alttan gelecek olan dişlerin de zarar almayacağı bir şekilde gerçekleşir. Bu sayede çocukların diş yapısı da sağlıklı bir şekilde korunmuş olur.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, Dünya’nın Bir Numaralı markalarıyla diş hekiminizin en büyük destekçisidir.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.

Diş Yapısı

27 March 2023