Köprü Kontrendikasyonları Nelerdir? | Metco Dental
Köprü Kontrendikasyonları Nelerdir?

Köprü protezlerinin kontrendikasyonları genel ve lokal olarak iki grupta incelenir:

Genel Kontrendikasyonlar

Hekim değerlendirmesiyle kararı verilen köprü protezleri için genel kontrendikasyonlar aşağıdaki gibidir;

• Hasta yaşı: Sabit uygulamalar, genellikle çok genç ve çok yaşlı hastalar için uygun değildir. Çünkü gençlerde klinik kronlar kısa, pulpalar geniş, çürük insidansı fazla, travmaya maruz kalma yüksek olduğu için prognoz zayıftır. Bu yüzden önemli bir sebep yok ise 21 yaş altındaki hastalar için sabit protez yapımından kaçınılmaktadır.

Çok yaşlılarda fiziksel durumlarından dolayı uzun hazırlık işlemlerine girmek doğru değildir.

• Lokal anestezi: Hekim tarafından hastaya lokal anestezi yapılmadan ideal bir sabit protez çalışması yapılamaz. Bu nedenle eğer lokal anestezi kontrendike ise ileri restoratif işlemlerden de kaçınılmalıdır.
  • Çürük oranı: Hastada çürük meydana gelme oranı yüksek ise, sabit protez desteklerinin başarısızlığı kaçınılmaz olur. Böyle durumlarda çürük oluşma hızı hekim tarafından kontrol altına alınmadan sabit protez uygulaması yapılmamaktadır.
  • Ağız hijyeni: Kötü bir ağız hijyeni köprü protezleri için kontrendikasyondur. Çünkü bu durum destek dişler çevresinde çürüğe sebep olabilir. Bazen periodontal bir yıkım bile söz konusu olabilir. Kötü bir ağız hijyeni sergileyen hastaların oral hijyenleri düzeldikten sonra hekim sabit uygulamasına başlamaktadır.
  • Gingival hiperplazi: Eğer hastaya ilaç kullanımına bağlı proliferatif gingivitis teşhisi konulmuş ise durum hekim tarafından kontrol altına alınmadan sabit protez uygulamasına başlanmaz. Köprü çevresindeki gingival dokularda da proliferasyon kaçınılmazdır. Ne kadar ideal yapılırsa yapılsın her protetik uygulama gingival irritasyona sebep olabilir. Eğer hastada çok az da olsa bir gingivitis olayı varsa bu durum protezle alakalı olarak artabilmektedir. Böyle bir rahatsızlık söz konusu ise hekim öncelikle bu durumu tedavi edip daha sonra protez planlamasına geçmektedir.
  • Periodental hastalık: Eğer periodontal sağlık bozuk ve dişlerde de sallanma varsa köprü yapımında başarısızlık kaçınılmazdır.

Lokal Kontrendikasyonlar

Hekim değerlendirmesiyle kararı verilen köprü protezleri için lokal kontrendikasyonlar aşağıdaki gibidir;

• Destek dişin prognozu: Köprü protezine başlamadan önce en önemli işlem, hekim tarafından yapılan destek dişin değerlendirilmesidir. Destek dişin prognozu önemlidir. Eğer destek dişte, hekim tarafından herhangi bir şüphe görülürse dişin sağlığı düzeltilmeden proteze başlanılmamaktadır.
  • Doku kaybı ve kretin formu: Eksik diş bölgesinde, doku kaybı aşırı ise sabit protez kontrendikedir. Yumuşak doku görünümü vermek için yapılan ilaveler hijyenik olmayan bir durum yaratır.
  • Dişlerin uygun olmayan rotasyonu ve uygun olmayan aşırı eğimleri: Destek olarak alınacak bir dişte aşırı eğilmenin olması sabit uygulama için şüphelidir.
  • Köprülerin devamlılığı ve tamiri: Köprülerin en büyük dezavantajı oldukça karmaşık olmalarıdır. Başarısız olunca yeniden yapımları, zaman kaybı ve ekonomik olarak zordur.

*Kontrendikasyon: Gereken tedavi veya müdahalenin uygulanmasına engel durum veya belirtilerin bulunuşu.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.