Dental Tomografi Nedir? Faydaları Nelerdir? | Metco Dental
Dental Tomografi Nedir? Faydaları Nelerdir? | Metco Dental

Dental Tomografi Nedir?

Dental tomografi X ışını kullanmak suretiyle ilgi alanı dışındaki görüntülerin odak dışında bırakılarak istenilen bölgedeki objelerin daha net bir şekilde görülmesini sağlayan, ince kesitlerden oluşan ve hacim içeren görüntü elde etmeye yardımcı olan bir yöntemdir. Klasik diş röntgeni ile arasındaki ana fark, bir volumetrik tomografinin bize 3D görüntü verebilmesidir. Bu da uzunluk, genişlik ve derinlik de dahil üç boyutlu görüntüleme ve tüm dişlerin, çene kemiğinin ve hatta hava yolunun etrafını görebilmemiz anlamına gelir!

Bu bakımdan dental tomografi, çeşitli diş hastalıklarının teşhis edilmesi ve detaylı tedavi planlamasının yapılması anlamında hayati önem arz eder.

Dental konik ışın bilgisayarlı tomografi (CBCT) teknolojisi, diş hekimlerinin hastalarını daha etkili bir şekilde tedavi etmelerine olanak tanıyarak diş radyografik görüntülemenin sonuçlarını kökten değiştirmiştir. Bu teknoloji, diş hekimlerinin saf tanıyı daha doğru yapmalarını sağladığı gibi, hekimlerin tanı ile yetinmeyip daha ileri bir aşamaya geçerek tedavi simülasyonlarını planlamasına izin vermiştir.

Dental Tomografi Kimler İçin Kullanılır?

Çene bölgesinde dinmeyen ağrısı olan, lezyon, travma, kırık şüphesi olan hastalar

Kemik grefti ihtiyacı olan veya dental implant kullanan veya kullanacak olan hastalar

Kanal tedavisi gerektiren komplikasyonlara sahip olan hastalar

Operasyon gereken vakalar, cerrahi klavuz istenen durumlar, protez planlaması yapılacak olan hastalar

Sinüs tıkanıklığı olan, çene eklemi eklem sorunu olan kişiler

Uyku sorunu olan, horlayan veya uyku apnesi olan hastalar için dental tomografiye baş vurulur.

Dental Tomografi Neden Önem Arz Eder?

Dental tomografi:

Çene kemiğinin tam şeklini ve boyutlarını öğrenmemize dolayısıyla dental implant cerrahisinde daha kesin sonuçlar almamıza yardımcı olur.

Enfeksiyonun tam olarak nerede olduğunu görmemizi sağlar; bir dişin kırılıp kırılmadığına veya iyileşmesine yardımcı olmak için neler yapılabileceğine dair net bilgi verebilir.

Uyku apnesi, kardiyovasküler hastalık ve diyabet dahil olmak üzere çeşitli tıbbi rahatsızlıklarla ilgili net sonuçlara varmamıza yardımcı olur.

Ciddi kemik kanserlerini, tümörleri ve kistleri işaret eden anormal lezyonları teşhis edebiliriz.

Dental Tomografinin Avantajları Nelerdir?

Daha iyi görüntü kalitesi ve daha yüksek doğruluk: Konik ışın CT bölgeleri belirli bir noktada olup diş hekimlerinin tek bir dişin kökü kadar küçük bir alanı incelemesine izin verir. Üç boyutlu bakış imkanı, diş hekiminin daha iyi teşhis ve tam bir değerlendirme için hastanın ağzında neler olup bittiğini farklı açılardan görebileceği anlamına gelir.

Kemik ve yumuşak dokuların net görüntüsü: Geleneksel diş röntgenlerinden farklı olarak, konik ışın CT taraması hem kemikleri hem de yumuşak dokuları kolayca tarayabilir. Bu tarama, diş hekiminin daha hassas bir tedavi planı oluşturmasına olanak tanıyarak, geleneksel bir diş röntgeninden daha fazla bilgi sağlar.

Düşük radyasyon dozu: Tomografi düşük radyasyon dozu kullanır. Taramadan sonra hastanın vücudunda radyasyon kalmaz.

Hızlı ve ağrısız çözüm sağlar: Tam ağız taraması genellikle 10 ila 40 saniye sürer. Bir diş hekimi tek bir taramada yüzlerce görüntü oluşturabilir ve hastanın ağzının ve dişlerinin kapsamlı bir görünümünü elde edebilir. Her tarama, diş hekiminin tam bir değerlendirme elde etmek için manipüle edebileceği çeşitli kesitler ve farklı açılardan incelenebilen hacimsel data üretir. Dental tomografi invazif olmayan ve ağrısız bir çözüm sunar.

Neden Dental Tomografi İçin Morita Tavsiye Edilir?

Işıma ile birlikte eşzamanlı görüntü oluşturan tomografi cihazlarını sadece Morita üretir. Morita tomografi cihazlarında sürekli dozlama (continious exposure) yapılır böylece oluşan tomografi görüntüsü her zaman gerçek dokuyu gösterir.  Teşhiste doğruluk ve keskin görüntüler için Morita 3D cihazları tercih edilir.

Dijital panoramik ve volumetrik tomografi cihazlarının mucidi 100+ yıllık Morita firması aynı zamanda apeks ölçer ve endodontik mikromotorun da mucididir. Firma 1992 yılında apeks bulucu, 1996 yılında ise apeks buluculu endodontik motoru icat etmiştir. Ayrica 1958 yılında aeretör başlığını ve 1964 yılında ilk ergonomik uniti geliştirmiştir. Dental lazerin de ilk üreticisi olan Morita, 1967 yılından beri panoramik röntgen ve 1979 yılından beri dijital panoramik röntgen cihazı üretmektedir. Dental tomografi teknolojisinin geliştiricisi olan Morita firması 1996 yılından beri volumetrik tomografi ve 2007 yılından beri panoramik özellikli volumetrik tomografi üretir.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, röntgen cihazları için de Dünya’nın Bir Numaralı markalarını beğeninize sunar. Özellikle Morita markalı ürünlerimiz her türlü endodonti ihtiyacınızı garantili ve uygun bir şekilde çözer.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.