Gingivitis (Dişeti İltihabı) Tedavisi | Metco Dental Blog
Gingivitis (Dişeti İltihabı) Tedavisi

Gingivitis tedavisi için, diş eti çizgisinin altına inen plak ve bakterilerin derinlemesine temizlenmesi gerekir. Gingivitisi tedavi etmek ve önlemek için gereken tek şey, doğru diş fırçalama, diş ipi kullanma ve düzenli diş hekimi ziyaretleri olmalıdır. Gingivitis genellikle evde iyi bir diş hijyeni ile önlenebilir. Tüm hijyen önlemlerine rağmen gingivitis devam ederse, altta yatan başka bir hastalık olasılığını araştırmak için mutlaka bir doktora başvurun.

Gingivitis (Dişeti İltihabı) Tedavi Yöntemleri

Diş Taşı Temizliği

Diş hekiminiz, tartar ve plak oluşumundan kurtulmak için diş etlerinizin altındakiler dahil tüm diş taşlarınızı titreşimli kavitron aleti le temizler.

Kök Testere

Bazen kök planlaması gerebilir. Bu, diş etlerinizin dişlerinize yeniden yapışabilmesi için köklerin yüzeyinin düzleştirildiği ve bakterilerin uzaklaştırıldığı zamandır. Planlama genellikle kemik kaybınız olduğunda ve diş hekiminizin kapsamlı ve derin bir temizlik yapması gerektiğinde önerilir. Diş etleriniz hassas olduğunda kavitronla temizlik ve planlamanın her ikisi de rahatsız edici olabilir, bu nedenle kesinlikle diş hekiminizle görüşmeniz gerekir. Diş taşı temizliği ve kök planlama, diş eti hastalığının ilerlemesini önler ve sonuçta diş kaybı riskini yok eder.

Gingivitis İçin Ağızdan Alınan İlaçlar ve Antibiyotikler

Bazen gingivitisi tedavi etmek ve bakterileri ağzınızdan çıkarmak için ilaç kullanmak gerekir. Enfeksiyonunuz şiddetli ise diş hekiminiz antibiyotik yazabilir. Hızlı tedavi genellikle gingivitisin semptomlarını tersine çevirir ve daha ciddi diş eti hastalığına ve diş kaybına ilerlemesini önler. Başarılı tedaviye günlük iyi bir ağız bakımı rutini uyguladığınızda ve tütün kullanımını bıraktığınızda sahip olabilirsiniz.

Profesyonel diş eti iltihabı tedavi bakımı şunları içerir:

• Profesyonel diş temizliği: İlk profesyonel temizliğiniz, tüm plak, tartar ve bakteri ürünlerinin kalıntılarının giderilmesini içerecektir, kavitronlama ve kök düzeltme olarak bilinen bir prosedür. Kavitronlama, tartar ve bakterileri diş yüzeylerinizden ve diş etlerinizin altından uzaklaştırır. Kök planlama, iltihaplanma tarafından üretilen bakteri ürünlerini ortadan kaldırır, kök yüzeylerini pürüzsüzleştirir, daha fazla tartar ve bakteri oluşumunu engeller ve uygun şekilde iyileşmeye izin verir.
  • Diş restorasyonu: Yanlış hizalanmış dişler, iyi oturmayan kronlar, köprüler veya diğer diş restorasyonları diş etlerinizi tahriş edebilir ve günlük ağız bakımı sırasında plağın çıkarılmasını zorlaştırabilir. Dişlerinizle ilgili sorunlar veya diş restorasyonlarınız diş eti iltihabınıza etkide bulunuyorsa, diş hekiminiz bu sorunları gidermenizi önerebilir.
  • Sürekli bakım: Gingivitis genellikle kapsamlı bir profesyonel temizlikten sonra evde iyi ağız hijyenine devam ettiğiniz sürece geçer. Diş hekiminiz, evde etkili temizlik önerileri ve düzenli profesyonel kontrollerle planlamanıza yardımcı olacaktır.

Gingivitis ve Evde Tedavi

Diş eti iltihabını önlemek için evde uygulayabileceğiniz tedavi adımları şunlardır:

• Dişlerinizi günde iki kez veya her yemekten sonra fırçalayın.
  • Yumuşak bir diş fırçası kullanın ve en az üç ila dört ayda bir değiştirin.
  • Plak ve tartarı gidermede daha etkili olabilecek elektrikli bir diş fırçası kullanın.
  • Günlük olarak diş ipi kullanın.
  • Dişleriniz arasındaki plağı azaltmaya yardımcı olması için ağız durulaması kullanın.
  • Diş hekiminizin önerdiği bir programa göre düzenli profesyonel diş temizliği yaptırın.
  • Sigara ve tütün ürünleri kullanmayın.

"Gingivitis Nedir?" başlıklı blog yazımıza gidebilir ya da Dental Blogumuzu ziyaret edebilirsiniz.