Diş Hijyenisti Nedir ve Ne Yaparlar? | Metco Dental
Diş Hijyenisti Nedir ve Ne Yaparlar?

Diş hijyenistleri, hastaların ağız sağlıklarını korumalarına ve iyileştirmelerine yardımcı olmak için diş ekipleriyle birlikte çalışan lisanslı profesyonellerdir. Genel hasta deneyimini iyileştirmek için gerekli koruyucu bakım hizmetlerini sağlamak ve randevuları düzene koymak için diş hekimleriyle birlikte çalışırlar.

Diş Hijyenisti Ne Yapar?

Bir diş hijyenisti hasta muayeneleri yapar, önleyici bakım ipuçları sunar ve ağız sağlığı konusunda eğitim verir. Lekeleri çıkarmak için parlatma cihazları ve görüntü almak için röntgen makineleri dahil olmak üzere çeşitli araç ve teknikleri kullanabilirler.

Diş hijyenistleri ayrıca:

• Tartar, plak ve lekeleri çıkararak hastanın dişlerini temizler.• Dişleri korumak için florür tedavisi veya dolgu macunları uygular.
• Hastanın ağız sağlığını değerlendirir ve bulguları diş hekimi ile paylaşır.
• Bulguları ve tedavi planlarını hastanın kaydına kaydeder.

Bir diş hijyenistinin sağladığı en önemli hizmetlerden biri eğitimdir. Size nasıl düzgün bir şekilde dişlerinizi fırçalayacağınızı ve diş ipi kullanacağınızı öğretebilir, diyetin ağız sağlığınızı nasıl etkileyebileceğini tartışabilir ve hatta bir hastanın özel ihtiyaçları için daha iyi ağız bakımı araçları önerebilirler.

Nasıl Diş Hijyenisti Olunur?

Tüm diş hijyenistlerinin lisanslı olması gerektiğinden, belirli gereksinimlerin tamamlaması gerekmektedir. Diş Akreditasyonu Komisyonu tarafından akredite edilmiş bir program aracılığıyla en az bir Ön lisans derecesi alınmış olmalıdır. Birçok diş hijyenisti, özellikle araştırma veya öğretime katılmak istiyorlarsa, daha yüksek dereceler alırlar.
Hangi dereceyi alırsanız alın, tıp etiği, anatomi ve periodontoloji dahil olmak üzere belirli kursları tamamlamanız gerekir.

Gerekli eğitimi tamamladıktan sonra yazılı ve uygulamalı sınavlarla lisans almaya devam edebilirsiniz. Ek olarak, lisanslı diş hijyenistleri, statülerini korumak için sürekli eğitimi tamamlamalıdır.

Diş Hijyeni Neden Önemlidir?

Ağız sağlığı ve genel sağlık arasında güçlü bağlantılar vardır. Diyabet ve kalp hastalığı gibi kronik sağlık koşulları sizi diş eti hastalığı, diş çürümesi ve diş kaybı geliştirme riskine sokabilir. Neyse ki, düzenli diş muayeneleri de dâhil olmak üzere uygun ağız bakımı ile bu sorunlar önlenebilir.

Sağlık kontrolü ve diş temizliği için diş hekimini ziyaret ettiğinizde, hijyenistiniz ağzınızdaki bakterileri temizler ve aslında size yeni bir başlangıç sağlar. Ayrıca sorun belirtilerini ararlar ve ağız sağlığınızı iyileştirmek için atabileceğiniz adımlar hakkında size tavsiyelerde bulunurlar. Proaktif olmak, sizi riske sokan kronik bir sağlık durumunuz varsa özellikle önemlidir.