Sallanan Dişler Ne Tür Problemler Yaratabilir? Tedavisi Nedir?
Sallanan Dişler Ne Tür Problemler Yaratabilir? Tedavisi Nedir?

Sallanan dişleriniz varsa bunu çok ciddiye almalısınız, aksi takdirde o dişlerinizi bir süre sonra gereksiz yere kaybedebilirsiniz. Dişlerin gevşemesi veya sallanmasının çeşitli sebepleri vardır bunlar aşağıdaki gibi sıralanabilir:

• Periodental diş eti hastalıkları
  • Diş yaralanmaları
  • Diş teli kullanımı

Periodontal Diş Eti Hastalıkları

Eğer diş eti hastalığı nedeniyle bir ya da daha fazla dişiniz gevşekse, bir diş hekimi tarafından detaylı bir tetkik yaptırmak önemlidir. Dişlerinizi, çok gevşek olsalar dahi kurtarabilecek pek çok tedavi mevcuttur. Diş hekiminiz önce birkaç röntgen çekecek ve diş ile diş etleri arasındaki derinliği özel bir aletle ölçecektir. Bu özel alet diş etinin tepesinden dişin kenarındaki diş eti cebinin alt tarafındaki mesafeyi ölçer. Sağlıklı diş eti cepleri 2-3 milimetre derinliktedir. Üç milimetreyi geçen derinlikler gingivitis (erken diş eti hastalığı) ya da periodontitis (kemik kaybı ile sonuçlanan ileri düzey diş eti hastalığı) varlığına işaret eder. Tedavi seçenekleri kök tesviyesi (kök yüzeylerinin tartardan temizlenerek parlatılması), talaşlamak (gevşek dişleri birbirine tutturmak için özel maddeler kullanmak) ve operasyonu (kök yüzeylerine ulaşmak için diş etlerinin geri çekilmesi, kemik ve diş etlerinin yeniden şekillendirilmesi ve iyileşmesi için dikiş atılması) içeren bir kombinasyonu içerir.

Diş Yaralanmaları

Dişe vurulacak bir yumruk, dişin gevşemesine neden olabilir. Eğer hala düzgün duruyorsa, genellikle kendi kendine birkaç gün ya da haftada sağlamlaşır. Bir dişin kendi kendine sağlamlaşıp normal görünmesine rağmen sinirin ve kan tedarikinin engellenmesinden dolayı sonradan ölebileceğini bilmek önemlidir. Eğer bu olursa, bir diş eti apsesi, diş ağrısı, dişte koyulaşma gibi semptomlar görülebilir ya da hiç semptom görülmez.

Önerimiz yaralanmadan kaynaklanan gevşek dişiniz varsa hemen bir diş hekimine gidilmesidir. Diş bir yıl boyunca ya da daha fazla süre kontrol edilerek sağlıklı olduğundan ve sağlam bir sinir ve kan ikmali olduğundan emin olunana kadar takip edilmelidir.

Diş Teli Kullanımı

Bazı dişlerin diş telleri kullanırken ya da kullandıktan sonra hafif gevşek olması görülen bir durumdur. Diş telleri tarafından uygulanan basınca yanıt olarak her dişin bir kenarındaki kemik çıkarılıp diğer tarafına bir başka kemik yerleştirilir. Bu işlem dişlerin kemik boyunca hareket etmesine izin verir. Tüm kemik yerine tekrar konulana kadar dişlerde fark edilir bir gevşeme olabilir. Bu tedavi süreci için normaldir.

"Ortodonti nedir?" başlıklı blog yazımıza gidebilir ya da Dental Blogumuzu ziyaret edebilirsiniz.

Süt Dişi

27 May 2021