Panoramik Röntgen Cihazı Neden Kullanılır? | MetcoDental
Panoramik Röntgen Cihazı Neden Kullanılır?

Hastalarına en iyi hizmeti sunmak isteyen diş klinikleri, diş teknolojilerine yaptıkları yatırımlar sayesinde ön plana çıkmaktadır. Yüksek teknolojili panoramik röntgen cihazları da hastalığın doğru teşhis ve tedavisi için kliniklerin olmazsa olmazları arasındadır.

Panoramik X-Ray olarak da anılan röntgen cihazı, hastanın ağzının tüm resmini tek görüntüde yakalayan bir makinedir.

Panoramik bir diş röntgeninde alt ve üst çene, tüm dişler, çene kemiğini kafa tasına bağlayan ve çenenin her iki tarafında yer alan Temporomandibular eklem (TMJ eklemi), hatta burun bölgesi ve sinüsler dahil olmak üzere tüm ağzın görüntüsü alınır. Bu detaylı görüntü, diş hekiminin aşağıda belirtilen hastalıkları teşhis etmesine önemli katkı sunar.

Panoramik Röntgen Sayesinde Teşhis Edilen Hastalıklar

• Kemik anormallikleri
  • Kistler
  • Gömülü dişler
  • Enfeksiyonlar
  • Tümörler

Panoramik görüntüler, periodontal kemik defektleri, patolojik çene lezyonları ve arka diş çürükleri için klasik yönteme göre daha fazla kapsama alanı sağlar ve tanıyı kolaylaştırır.

Panoramik röntgen, çenenin kavisli yapısının düz bir örneğini oluşturarak, diş hekiminin analizini kolaylaştırma avantajı sunar.

Bu hastalıkların teşhisi haricinde diş teli, implant, takma diş gibi tedavilerin planlanmasında da panoramik röntgenlerden yararlanılır.

Diş Hekimleri Neden Panoramik Röntgen İster?

1- Geliştirilmiş Tedavi

Baş, boyun, dişler ve çenenin bir bütün olarak görüntülenebildiği panoramik röntgen sayesinde hekimler kist, tümör, çene anomalisi ve kanser gibi ciddi hastalıkları daha kolay tanımlama olanağı bulur.

2- Erken Teşhis

Panoramik röntgende yer alan ağzın kapsamlı görüntüsü, diş sorunlarının başlangıcında tespitine olanak sağlar. Erken teşhis, diğer hastalıklarda olduğu gibi diş sorunlarında da birçok açıdan avantajlıdır. Özellikle ağız kanseri gibi hastalıklarda erken teşhis, yaşamsal önemdedir.

3- Ağızdaki Değişimi Gözlemlemek

Üç yılda bir panoramik röntgen çektirmek, dişlerin yer değiştirmesi, kemik anormallikleri gibi durumları hekimlerin izlemesini sağlar.

4- Pratiklik

Klasik ısırma serili röntgenlerin aksine hem hasta hem röntgen çeken kişi için pratik, kolay kullanımlı ve hızlı bir çözümdür. İşlem genellikle hasta ayaktayken gerçekleştirilir ve sadece 10-20 saniye gibi kısa sürede biter.

Düşük radyasyon ve yüksek çözünürlüklü görüntüler elde edilebilen panoramik röntgen cihazlarının 2D panoramiiğin yanı sıra sefalometrik de çeken seçenekleri mevcuttur. Hatta panoramik röntgene ilaveten 3D dental tomografi çeken cihazlar da vardır. Diş hekimleri ihtiyaçları ve isteklerine göre dilediği seçeneği tercih edebilir.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, Dünya’nın Bir Numaralı markalarıyla diş hekiminizin en büyük destekçisidir.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.