Kaviteler ve Diş Çürükleri | Metco Dental
Kaviteler ve Diş Çürükleri

Diş çürüğü olarak da adlandırılan kaviteler, ağzınızdaki bakteriler, sık atıştırma, şekerli içecekler yudumlama ve dişlerinizi iyi temizlememe gibi faktörlerin bir araya gelmesinden kaynaklanır.

Kaviteler ve diş çürükleri dünyanın en yaygın sağlık sorunları arasındadır. Özellikle çocuklarda, gençlerde ve yaşlı erişkinlerde yaygındır. Ancak dişleri olan herkes, bebekler de dahil olmak üzere çürükler olabilir.

Çürükler tedavi edilmezse büyür ve dişlerinizin daha derin katmanlarını etkiler. Şiddetli diş ağrısına, enfeksiyona ve diş kaybına yol açabilirler. Düzenli diş hekimi ziyaretleri, iyi fırçalama ve diş ipi kullanma alışkanlıkları, kaviteler ve diş çürümesine karşı en iyi korumanızdır.

Tedavi

Düzenli kontroller: Rutin hekim ziyaretleri sayesinde çürükler ve diğer diş rahatsızlıkları, rahatsız edici semptomlara neden olmadan ve daha ciddi sorunlara yol açmadan önce belirlenebilir. Ne kadar erken bakıma başvurursanız, diş çürümesinin en erken aşamalarını tersine çevirme ve ilerlemesini önleme şansınız o kadar artar. Kavite ağrıya neden olmadan önce tedavi edilirse, muhtemelen kapsamlı tedaviye ihtiyacınız olmayacaktır. Kavitelerin tedavisi, ne kadar şiddetli olduklarına ve özel durumunuza bağlıdır. Tedavi seçenekleri şunları içerir:

Florür tedavileri: Diş çürüğünüz yeni başladıysa, florür tedavisi diş minesini eski haline getirmeye yardımcı olabilir ve bazen çok erken aşamalarda çürüğü tersine çevirebilir. Profesyonel florür tedavileri, musluk suyu, diş macunu ve ağız gargaralarında bulunan miktardan daha fazla florür içerir. Florür tedavileri sıvı, jel, köpük veya vernik olabilir, bunlar dişlerinize fırça ile sürülür veya dişlerinizin üzerine yerleştirilen ağza sokulan plastik saplı gerecin içine yerleştirilir.

Dolgular: Restorasyon olarak da adlandırılan dolgular, çürüme en erken aşamanın ötesine geçtiğinde ana tedavi seçeneğidir. Dolgular, diş renginde kompozit reçineler, porselen veya birkaç malzemenin birleşimi olan dental amalgam gibi çeşitli malzemelerden yapılır.

Kök kanalları: Çürük, dişinizin iç materyaline (pulpa) ulaştığında kanal tedavisine ihtiyacınız olabilir. Bu, ciddi şekilde hasar görmüş veya enfekte olmuş bir dişi çıkarmak yerine onarmak ve kurtarmak için yapılan bir tedavidir. Hastalıklı diş pulpası çıkarılır. İlaç bazen herhangi bir enfeksiyonu temizlemek için kök kanalına konur. Daha sonra pulpa bir dolgu ile değiştirilir.

Diş çekimleri: Bazı dişler o kadar şiddetli bir şekilde çürür ki, restore edilemezler ve çekilmeleri gerekir. Bir dişin çekilmesi, diğer dişlerinizin kaymasına izin veren bir boşluk bırakabilir. Mümkünse, eksik dişin yerine bir köprü veya diş implantı yaptırmak seçenek olarak düşünülebilir.