Hamilelikte Rastlanan Diş Hastalıkları Nelerdir?

Ağız Sağlığı Ve Hamilelik

Hormonlarınız hamilelik sırasında değişir. Bu, ağız sağlığınızı ve diş eti hastalığı (diş eti iltihabı) ve dişleri yerinde tutan kemiğin enfeksiyonu (periodontitis) riskinizi etkileyebilir. Periodontitis, erken doğum veya düşük doğum ağırlıklı bebek gibi kötü gebelik sonuçlarıyla da ilişkilendirilmiştir. Bununla birlikte, periodontitisin bu kötü sonuçlara nasıl yol açabileceği henüz tam olarak anlaşılmamıştır.

Ağzınızı düzgün bir şekilde temizlemek için şunları yapmalısınız:

• Günlük diş ipi.
  • Mümkünse florürlü su içmek.
  • Yumuşak bir diş fırçası ve florürlü diş macunu kullanarak dişlerinizi günde iki kez en az 2 dakika fırçalayın.
  • Dişlerinizi temizlemek ve ağız sağlığınızı kontrol etmek için ilk üç aylık döneminizde bir muayene planlayın.

Sabah Bulantısı ve Ağız Sağlığı

Hamilelik sırasında sabah bulantısı dişlerinizi mide asidine maruz bırakabilir ve demineralize ederek dişlerinizin yüzeyini zayıflatabilir. Bu sizi daha yüksek diş çürümesi ve dişlerinizin aşınması riski ile karşı karşıya bırakabilir.

Sabah bulantısı nedeniyle kusarsanız, izlemeniz gereken 3 adım vardır:

• Kustuktan hemen sonra ağzınızı su veya florürlü bir ağız yıkama ile çalkalayın.
  • Ağzınızı çalkaladıktan sonra, ağzınızdaki asidi daha da azaltmak için en az 30 dakika bekleyin.
  • Dişlerinizi fırçalayın.

Sağlıklı Beslenme Seçenekleri

Sağlıklı beslenme ağız sağlığınız, genel sağlığınız ve bebeğinizin sağlığı için oldukça önemlidir. Hamilelik sırasında dişlerinizi güçlü ve sağlıklı tutmak için, sağlıklı bir beslenme düzeni takip edin.

İlave şeker oranı yüksek yiyecek ve içecek tüketiminizi sınırlayın. Yediğiniz yemeğin yeterince aşağıdaki besin değerlerini içerdiğinden emin olun:

• Protein
  • Kalsiyum
  • A vitamini
  • C vitamini
  • D vitamini
  • Fosfor

Hamilelik sırasında, farklı besin ihtiyaçlarınız vardır. Sağlıklı bir hamilelik sağlamak için folik asit ve demir içeren günlük bir multivitamin almanız önerilir.

Kalsiyum

Kalsiyum, yeme düzeninizin önemli bir parçasıdır. Büyüyen bebeğinizin güçlü kemikler ve dişler için buna ihtiyacı vardır. Yeme düzeniniz kalsiyum açısından düşükse, vücudunuz onu bebeğiniz için kemiklerinizden ve kanınızdan alacaktır.

Kan kalsiyumunuz düşükse tükürüğünüzde de düşük kalsiyum olacaktır. Tükürüğünüzdeki kalsiyum, asitler tarafından demineralize edildiğinde diş minenizin yeniden mineralleşmesine sebep olur.

Süt ürünleri gibi kalsiyum içeriği yüksek yiyecekleri yeterince yediğinizden ve gerekirse kalsiyum takviyesi aldığınızdan emin olun. Bu şekilde hem siz hem de bebeğiniz kemiklerinizi ve dişlerinizi riske atmadan yeterli kalsiyuma sahip olursunuz.

Sağlıklı Atıştırmalıklar Seçin

Günlük beslenme ihtiyacınızı karşılamak için öğün aralarında sağlıklı atıştırmalıklar yiyebilirsiniz. Karbonhidrat ve şeker oranı yüksek yumuşak, tatlı ve yapışkan atıştırmalıklardan kaçınmaya çalışın. Bunlar diş çürümesine ve diş eti hastalığına yol açabilecek diş plağına yol açacaktır.

Sağlık Riskleri

Ağız sağlığınız iyiyse, sizin ve bebeğiniz için bir takım riskleri önleyebilirsiniz. Ağız sağlığı kötü olan hamile annelerde periodontitis (dişleri yerinde tutan kemiğin enfeksiyonu) gelişme riski vardır. Bu enfeksiyon türü, aşağıdakiler gibi kötü gebelik sonuçlarıyla ilişkilendirilmiştir:

• Prematüre bebek doğurmak.
  • Düşük doğum ağırlıklı bir bebek doğurmak.

Ağız sağlığınız hakkında herhangi bir sorunuz varsa, ilk üç aylık döneminizde ağız sağlığı uzmanınızla bir randevu ayarlayın.

Ağız Sağlığı ve Madde Kullanımı

Ağız sağlığınız ve genel sağlığınız ile bebeğinizin sağlığı ve güvenliği için:

• Sigara içmeyin veya herhangi bir tütün ürünü kullanmayın ve pasif içici dumanından kaçının.
  • Siz veya çevrenizdekiler sigara içtiğinde bebeğiniz de sigara içer.
  • Sigara içmek erken doğum veya düşük doğum ağırlıklı bebek sahibi olma risklerini artırabilir.
  • Sigara içmek diş eti hastalığına ve dişlerinizin etrafındaki kemik yapısının kaybına sebep olabilir.
  • Pasif içici olarak dumana maruz kalmak bebeğinizin süt dişlerinde çürük riskini artırabilir.
  • Alkol içmemeye özen gösterin.
  • Hamilelik sırasında veya hamilelik planlarken alkol almak için güvenli bir miktar veya zaman yoktur.
  • Hamilelik sırasında alkol almak, diğer şeylerin yanı sıra bebeğinizin dişlerinin gelişimi üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabilir.

Diş Eti Kanaması

Hormonlarınız hamilelik sırasında değişir ve bu diş etlerinizi etkileyebilir. Ağız hijyeniniz iyi olsa bile daha hassas olabilirler ve kolayca kanayabilirler.

Gebelik Diş Eti İltihabı

Hamileliğin üçüncü ve dokuzuncu ayı arasında herhangi bir zamanda "gebelik diş eti iltihabı" yaşayabilirsiniz. Hamilelik diş eti iltihabı, diş etlerinizin şiştiği, kırmızılaştığı veya diş eti çizgisi boyunca bakterilerden tahriş olduğu zamandır. Hamileliğiniz sırasında östrojen ve progesteron hormonlarınız arttığı için diş etleriniz daha hassastır.

Dişlerinizi düzenli olarak fırçaladığınızdan emin olun. Diş eti hastalıklarının başladığı diş eti çizgisinde dişlerinizi nazikçe temizleyin ve diş ipi kullanmayı unutmayın.

Hamilelik sırasında kontroller için ağız sağlığı uzmanınızı ziyaret edin, çünkü bazen diş eti iltihabı periodontite dönüşebilir.

Çoğu zaman hamileliğe bağlı diş eti sorunları doğumdan sonra ortadan kalkar. Devam ederse, ağız sağlığı uzmanınıza başvurun.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.