Gummy Smile (Aşırı Diş Eti Görünmesi) Nedir? - Metco Dental Blog
Gummy Smile (Aşırı Diş Eti Görünmesi) Nedir?

Diş estetiğinde ilk baktığımız şey dişin formu ve rengi değildir. Diş eti, dudak ve dişler uyum içinde olmalıdır. Gummy Smile diğer adıyla diş eti gülüşü konuşurken ya da gülerken diş etlerinin normalden fazla görünmesi durumuna verilen isimdir.

İdeal bir gülüşte yaklaşık 2 milimetre görünmesi gereken diş etleri bu kişilerde yaklaşık 10 milimetreye kadar görünür haldedir. Dişler çok ön plandadır, daha büyük gibi bir algı oluşur ve oransal olarak estetiği bozar.

Gummy smile nedenleri aşağıdaki gibi sıralanabilir:

• Üst dudak kısmının hipermobil olması
• Dudağı kaldıran kasların fazla olması
• Üst dudak mesafesinin kısa olması
• Üst dudağın ince olması
• Diş yüksekliğinin küçük olması
• Düz çenenin dikey yönünde aşırı büyümesi
• Düz çenenin dış kısmında gelişen kemik büyümesi
• Diş eti hastalıklarına bağlı inflamasyon
• Bazı hipertansiyon ilaçları yüzünden diş etlerinin zamanla aşırı büyümesi
• Dudak kaslarının dudağı aşırı çekmesi

Bunlar en sık rastlanan gummy smile nedenleridir.

Bu durumda gummy smile, gülüşü sağlayan kasların fazla kasılmasının azaltılması ile tedavi edilir ve tedavide pratik olarak botoks kullanılır.

Uygulama problemin durumuna göre 2-5 noktaya yapılan enjeksiyon ile tamamlanır.
Bu enjeksiyon noktaları üst dudakla burun kanatlarının kesiştiği noktalar, burun üst dudak birleşim noktası ortası, burun kökü yan tarafları gibi noktalardır. Enjeksiyonlar genelde ağrısız olup etkisi 4-6 ay arası devam etmektedir.

Diğer bir tedavi şekli ise kron köprü uzatma operasyonu yani, diş boyu uzatılması olarak adlandırılan gingivektomidir. Bu yöntemle fazla diş eti dokusu çıkarılır ve ön dişlerdeki diş eti seviyesi düzeltilir. Takiben kron boyları arasındaki mevcut yamukluğa müdahale edilir, ön dişlerin uzunluğu arttırılarak dişetlerine simetri kazandırılır.

"Endodonti nedir?" başlıklı blog yazımıza gidebilir ya da Dental Blogumuzu ziyaret edebilirsiniz.