Diş Hassasiyeti Nedir? Belirtileri ve Tedavileri Nelerdir?
Diş Hassasiyeti Nedir? Belirtileri ve Tedavileri Nelerdir?

Diş Hassasiyeti Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Dondurma yerken veya bir fincan kahve içerken, herhangi bir ağrı veya rahatsızlık yaşar mısınız? Ya da dişinizi fırçalarken veya diş ipi kullanırken? Diş hassasiyeti dişlerin altındaki yüzeyin açığa çıkmasıyla oluşur. Genellikle aşınmış diş minesi veya açık diş kökleri dişlerde hassasiyet yaratır. Bu durumda sıcak, soğuk veya tatlı yiyecekler kolayca dişinizdeki sinire ulaşır, dişinizde geçici ama keskin bir ağrıya neden olur.

Diş hassasiyetinin sebepleri nelerdir?

Diş çürümesi, dişlerde oyuk veya kırık, eski ve yıpranmış dolgular, diş eti hastalıkları gibi faktörler dişlerde hassasiyet problemine neden olabilir. Ancak yukarıda da belirtildiği üzere diş hassasiyetinin en temel nedenleri diş minesinin aşınması ya da diş köklerinin açığa çıkmasıdır.
Böyle bir problemle karşı karşıya kaldığınızda diş hekiminizi ziyaret etmenizi öneririz.

Diş hassasiyet nasıl tedavi edilir?

Diş hassasiyeti ile karşılaşıldığında genellikle diş hekimleri aşağıdaki tedavi yöntemlerini önerir:
Duyarsızlaştırıcı diş macunu - Bu tip diş macunları, diş yüzeyinden sinire duyu iletiminin engellenmesine yardımcı olan bileşikler içerir. Genellikle birkaç uygulamadan sonra etkisini göstermeye başlar.
Florür - Diş hekiminiz, diş minesini güçlendirmek ve ağrıyı azaltmak için dişlerinizin hassas bölgelerine florür uygulayabilir. Ayrıca evde özel bir aparat ile tatbik edilen reçeteli florür kullanımını önerebilir.
Duyarsızlaştırma veya yapıştırma – Nadiren uygulanmakla beraber, hassas kök yüzeylerine yapıştırma reçinesi uygulanarak hastalık tedavi edilebilir. İşlem lokal anestezi gerektirebilir.
Cerrahi diş eti grefti - Diş kökünüz dişeti dokusunu kaybetmişse, ağzınızın başka bir yerinden az miktarda dişeti dokusu alınarak etkilenen bölgeye eklenebilir. Bu operasyon, hassasiyet problemi yaratan kökleri koruyabilir ve hassasiyeti azaltabilir.
Kanal tedavisi - Hassasiyet şiddetli ve kalıcıysa ve başka yollarla tedavi edilemezse, diş hekiminiz sorunu gidermek için kanal tedavisine baş vurabilir. Kanal tedavisi, diş hassasiyetini ortadan kaldırmak için en başarılı teknik olarak kabul edilir.

Diş hassasiyeti nasıl engellenir?

Dişlerinizi yumuşak kıllı bir diş fırçası ve florürlü bir diş macunu ile günde iki kez fırçalayın. Her gün düzenli olarak diş ipi kullanın. Dişlerinizi temizlerken sert hareketlerden kaçının. Dişleri aşındıran diş macunlarından uzak durun.
Ayrıca, diş minesine zarar veren, karbonatlı ya da asitli içecekleri, mümkün olduğu kadar az tüketin. Asitli sıvılar içtiğinizde, dişlerinizle temasını sınırlandırmak için pipet kullanın. Asitli bir madde yedikten veya içtikten sonra, ağzınızdaki asit seviyesini dengelemek için su için.

Unutmayın, kanal tedavisinin gerektiği durumlarda Morita endodontik cihazları ve kanal eğeleri diş hekiminizin en büyük destekçisi olacaktır. 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, kanal tedavisi cihaz ve malzemeleri için de Dünya’nın Bir Numaralı markalarını beğeninize sunar.