Diş Hassasiyeti Nasıl Tedavi Edilir? | Metco Dental Blog
Diş Hassasiyeti Nasıl Tedavi Edilir?

Dişleriniz hassas olduğunda, fırçalama, yeme ve içme gibi belirli aktiviteler dişlerinizde keskin, geçici ağrılara neden olabilir. Hassas dişler tipik olarak aşınmış diş minesinin veya açıkta kalan diş köklerinin sonucunda ortaya çıkan bir durumdur. Ancak bazen diş rahatsızlığına boşluk, çatlak veya yontma diş, aşınmış dolgu veya diş eti hastalığı gibi diğer faktörler de neden olabilmektedir.

Diş hassasiyetiniz varsa ve bu durumdan rahatsızsanız, diş hekiminizi ziyaret etmeniz önemlidir. Doktorunuz diş ağrınızın altında yatan nedenleri belirleyebilir veya ekarte edebilir. Koşullara bağlı olarak, diş hekiminiz şunları önerebilir:

• Duyarsızlaştırıcı diş macunu. Birkaç uygulamadan sonra, duyarsızlaştırıcı diş macunu bazen hassas dişlerle ilişkili ağrıyı engellemeye yardımcı olabilir. Reçetesiz satılan çeşitli ürünler var. Diş hekiminize hangi ürünün sizin için en uygun olduğunu sormanız önerilir.
  • Florür. Diş hekiminiz diş minesini güçlendirmek ve ağrıyı azaltmak için dişlerinizin hassas bölgelerine florür uygulayabilir. Ayrıca evde özel bir tepsi aracılığıyla uygulanan reçeteli florür kullanımını önerebilir.
  • Duyarsızlaştırma veya bağlama. Bazen, açıkta kalan kök yüzeyleri, hassas kök yüzeylerine bağlayıcı reçine uygulanarak tedavi edilebilir. Lokal anestezi gerekebilir.
  • Cerrahi diş eti grefti. Diş kökünüz diş eti dokusunu kaybettiyse, ağzınızın başka bir yerinden az miktarda diş eti dokusu alınabilir ve etkilenen bölgeye yapıştırılabilir. Bu, açıkta kalan kökleri koruyabilir ve hassasiyeti azaltabilir.
  • Kök kanalı. Hassas dişleriniz şiddetli ağrıya neden oluyorsa ve diğer tedaviler etkili değilse, diş hekiminiz dişin yumuşak çekirdeğindeki (diş özü) sorunları tedavi etmek için kullanılan bir prosedür olan kök kanalı önerebilir. Bu önemli bir tedavidir ve diş hassasiyetini ortadan kaldırmak için en başarılı teknik olarak kabul edilir.

Diş hassasiyetinin tekrarlanmasını önlemek için dişlerinizi günde iki kez yumuşak kıllı bir diş fırçası ve florürlü diş macunu ile fırçalayın ve diş ipi kullanmaya özen gösterin. Sert veya sert ovma yerine nazik hareketler kullanın ve aşındırıcı diş macunu kullanmaktan kaçının. Dişlerinizi gıcırdatıyorsanız, diş hekiminizden bir ağız koruyucusu isteyin. Diş gıcırdatma dişleri kırabilir ve hassasiyete neden olabilir.

Gazlı içecekler, narenciye ve şarap gibi asitli yiyecek ve içecekleri yerken veya içerken dikkatli olmayı da düşünebilirsiniz, bunların tümü zamanla az miktarda diş minesini çıkarabilir. Asitli sıvıları içtiğinizde dişlerinizle teması sınırlamak için pipet kullanın. Asitli bir maddeyi yedikten veya içtikten sonra ağzınızdaki asit seviyesini dengelemek için su için.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.