Diş Çıkarma Ağrısını Yatıştırmak İçin İpuçları | Metco Dental
Diş Çıkarma: Ağrıyan Diş Etlerini Yatıştırmak İçin İpuçları

Diş çıkaran bebeğiniz sizi geceleri uyutmuyor mu? Ağrıyan diş etlerini nasıl yatıştıracağınızı ve bebeğinizin yeni dişlerinin bakımını nasıl yapacağınızı öğrenmeniz oldukça faydalı bir konudur.

Salya akması, huysuzluk ve gözyaşları hem bebekler hem de ebeveynler için diş çıkarmayı zorlaştırabilir. Acıyı hem anne hem de bebek hafifletmeye yardımcı olacak bilgileri sizler için derledik.

Tipik Olan Nedir?

Zamanlama büyük ölçüde değişse de bebekler genellikle yaklaşık 6 aylıkken diş çıkarmaya başlar. İki alt ön diş (alt orta kesici dişler) genellikle ilk görünen dişlerdir, ardından iki üst ön diş (üst orta kesici dişler) gelir.

Diş çıkarmanın klasik belirtileri ve semptomları şunları içerir:

• Aşırı salya
  • Nesneleri çiğnemek
  • Sinirlilik veya huysuzluk
  • Ağrılı veya hassas diş etleri
  • Hafif ateş

Birçok ebeveyn, diş çıkarmanın ateş ve ishale neden olduğundan şüphelenir, ancak araştırmacılar bu semptomların diş çıkarma belirtileri olmadığını söylüyor. Bebeğinizin rektal sıcaklığı 100,4 F (38 C) veya ishal ise, doktorla konuşun.

Ağrıyan diş etlerini yatıştırmanın en iyi yolu nedir?

Diş çıkaran bebeğiniz rahatsız görünüyorsa, şu basit ipuçlarını göz önünde bulundurun:

Bebeğinizin diş etlerini ovun. Bebeğinizin diş etlerini ovmak için temiz bir parmak veya ıslak gazlı bez kullanın. Basınç, bebeğinizin rahatsızlığını hafifletebilir.

Serin tutun. Soğuk bir kaşık veya soğutulmuş - dondurulmamış - diş çıkarma halkası bebeğin diş etlerinde yatıştırıcı olabilir. Boşlukları önlemek için bu maddeleri şekerli maddelere batırmayın.

Reçetesiz bir çare deneyin. Bebeğiniz özellikle huysuzsa, bebeklerine veya çocuklarına asetaminofen (Tylenol, diğerleri) veya ibuprofen (Advil, Motrin, diğerleri) gibi reçetesiz satılan ağrı kesici ilaçları vermeyi düşünün.

Hangi tedavilerden kaçınmalıyım?

Bebeğinizi güvende tutmak için aşağıdakileri kullanmaktan kaçının:

Homeopatik diş çıkarma tabletleri de dahil olmak üzere reçetesiz satılan ilaçlar. Topikal jellerin ve diş çıkarma tabletlerinin faydaları gösterilmemiştir. Son yıllarda, bazı homeopatik ilaçların laboratuvar analizlerinde, nöbetlere ve nefes almada güçlüklere neden olabilen belladonna bileşeninin etiketlenenden daha fazla miktarda olduğu bulundu.

Benzokain veya lidokain içeren diş çıkarma ilaçları. Bu ağrı kesiciler bebeğiniz için zararlı hatta ölümcül olabilir.

Diş çıkarma kolyeler, bilezikler veya halhallar. Bu maddeler tıkanma, boğulma, ağız yaralanması ve enfeksiyon riski taşır.

Doktoru aramam gerekir mi?

Diş çıkarma genellikle evde yapılabilir. Bebeğiniz özellikle rahatsız görünüyorsa veya diş çıkarma onun yemesini veya içmesini engelliyor gibi görünüyorsa doktora başvurun.

Bebeğimin yeni dişlerinin bakımını nasıl yapmalıyım?

Sabah beslenmesinden sonra ve yatmadan önce günde iki kez bebeğinizin diş etlerine yumuşak, temiz bir bez sürün. Temizleme, yiyecek artıklarının ve bakterilerin bebeğinizin ağzında birikmesini önleyebilir.

Bebeğinizin ilk dişleri çıktığında, dişlerini günde iki kez temizlemek için küçük, yumuşak kıllı bir diş fırçası kullanın. Çocuğunuz tükürmeyi öğrenene kadar - yaklaşık 3 yaşında - bir pirinç tanesi büyüklüğünden daha büyük olmayan bir florürlü diş macunu sürün. Ardından, çocuğunuz 2 ila 3 yaşına geldiğinde bezelye büyüklüğünde bir oyuncaka geçin.

Ayrıca düzenli diş kontrollerini düşünmenin zamanı geldi. Amerikan Diş Hekimleri Birliği ve Amerikan Pediatrik Diş Hekimliği Akademisi, bir çocuğun ilk diş hekimi ziyaretini ilk doğum gününde veya yakınında planlamanızı önerir.

Belirtmek isteriz ki düzenli çocukluk diş bakımı, ömür boyu sağlıklı diş ve diş etleri için zemin hazırlamaya yardımcı olur.