Diş Ağrısının Sebepleri Nelerdir? Diş Ağrısını Nasıl Önleyebilirim?
Diş Ağrısının Sebepleri Nelerdir? Diş Ağrısını Nasıl Önleyebilirim?

Hangi yaş grubundan olursa olsun diş ağrısı ve çene ağrısı en çok karşılaşılan yaygın şikayetlerdendir. Ancak herhangi bir tedaviye başlamadan önce bu şikayetlerin nedenini anlamak önem arz eder. Öncelikle yanlış anlamaların önüne geçmek adına diş ağrısı belirtilerini netleştirmekte fayda var.

Diş Ağrısı Nedir? Diş Ağrısı Belirtileri Nelerdir?

En kısa tanımıyla diş ağrısı, dişin içindeki veya çevresindeki ağrıdır. Diş ağrısının en belirgin belirtileri arasında da şunları sayabiliriz:

• Çiğneme ile ağrı
  • Sıcak veya soğuk hassasiyet
  • Diş veya diş etlerinin etrafından kanama veya akıntı
  • Diş çevresinde şişme veya çenenizin şişmesi

Diş Ağrısının Nedenleri Nelerdir?

Diş ağrısı dişlerinizde veya diş etlerinizdeki herhangi bir deformasyondan kaynaklanabilir. Vücudunuzun diğer bölgelerindeki bir ağrı da buna neden olabilir. Diş minesinin aşınması, darbe sonucu diş kırığı, diş etlerinin iltihaplanması, 20 yaş dişlerinin konumu ya da diş çürümesi en belirgin diş ağrısı sebepleri arasındadır. Diş ağrısının diğer nedenleri arasında şunlar da sayılabilir: Ağız veya çene yaralanması, sinüs enfeksiyonu, dolguyu kaybetmek, apse veya enfeksiyon kapmış diş, yiyecek veya diğer kalıntıların diş arasına sıkışması, diş çıkarma veya yirmilik dişlerin çıkması, diş eti iltihabı veya periodontal hastalıklar, diş gıcırdatmak…

Diş Ağrısı Nasıl Geçer?Nasıl Önlenir?

Diş ağrısı için en iyi ilaç önlemdir. Hastalık veya yaralanmadan kaynaklananlar gibi bazıları kaçınılmaz ağrılar olabilirken, diğerleri kendinize iyi bakılarak önlenebilir.

Ağız Hijyeni; Dişlerinizi günde en az iki kez fırçaladığınızdan emin olun. İçinde çok fazla şeker bulunan yiyecek ve içeceklerden kaçının. Çürüklerden kaçınmak, diş ağrılarını önlemenin iyi bir yoludur.

Diş ipi; Düzenli olarak diş ipi kullanmak, dişleriniz arasında sıkışan yiyeceklerin çürüklere ve diş etlerine neden olmasını önler. Aynı zamanda genel ağız hijyeninin önemli bir parçasıdır.

Diş Hekimine ne zaman gitmelisiniz?

24 saat boyunca diş ağrınızı izleyin. Eğer azalırsa, sadece bir tahriş olabilir. Aşağıdaki durumlarda mutlaka diş hekiminize danışınız:

• Şiddetli acı,
  • Şişme,
  • Kötü tat veren akıntı veya irin,
  • Diş ağrınız iki günden uzun sürüyorsa,
  • Nefes almakta veya yutkunmakta güçlük çekme.

Düzenli Olarak Diş Hekiminizi Ziyaret Edin

Diş hekimini düzenli olarak ziyaret etmek, sadece dişlerinizle ortaya çıkabilecek sorunlar için değil, aynı zamanda dişlerinizi temiz tutmak için de önemlidir. Ayrıca sadece diş hekimleri tarafından yapılabilen temizlik vardır. Bu sebeple diş hekiminizi düzenli olarak ziyaret etmelisiniz.

"Diş eti ve ağız boşlukları hastalıkları nelerdir?" başlıklı blog yazımıza gidebilir ya da Dental Blogumuzu ziyaret edebilirsiniz.