Çatlak Dişlerin Teşhis ve Tedavisi | Blog
Çatlak Dişlerin Teşhis ve Tedavisi

Emaye-mine adı verilen sert bir dış tabaka dişlerinizi korur.
Çevresel faktörler, şeker ve asit oranı yüksek bir diyet (turunçgiller, gazlı içecekler, şekerlemeler vb.) diş minesini zayıflatabilir ve dişleri çürümeye ve çatlamaya meyilli hale getirebilir.

İçlerinde büyük dolgular bulunan dişler de zamanla çatlaklar oluşturma eğilimindedir.
 Çatlamış dişleri önlemek için yapabilecekleriniz:

• Dişlerinizi günde iki kez fırçalayın. Bu, mineyi zayıflatan ve dişleri çatlamaya meyilli yapan boşlukları önler.
  • Florür içeriği yüksek bir diş macunu kullanın veya yüksek florürlü bir durulama kullanın. Florür, asitli yiyecekler ve bakteriler tarafından zayıflamış diş minesini eski haline getirir.
  • Diş kontrollerini atlamayın. Düzenli diş hekimi ziyaretleri, sorunları erken teşhis ve tedaviye yardımcı olur.

Çatlak dişin belirtileri nelerdir?

• Küçük çatlakların herhangi bir belirtisi olmayabilir.
  • Çatlak ilerledikçe sıcak, soğuk yiyecek veya içecekler dişte ağrıya neden olur.
  • Dişi ısırırken ağrı hissedebilirsiniz.

İyi haber şu ki, çoğu çatlak diş düzeltilebilir!

Kırık bir diş için tedavi aramayı ertelememeli ve bir an evvel diş hekiminize başvurmalısınız.
Dişteki küçük bir çatlak, ön camdaki bir çip gibidir.
Ne kadar uzun süre bırakırsanız, daha da kötüye gitme, ağrıya ve daha pahalı tedavilere yol açma riski o kadar artar. Bir çatlak erken yakalanırsa, dişin üst kısmını korumak için bir taç kullanılabilir.
Çatlak derinse, dişin içini güçlendirmek için daha kapsamlı çalışmalar yapılabilir.

Danışmak istediğiniz tüm konularda; metco@metcodental.com adresine mail atabilir veya 0216 345 7424 numaralı telefonu arayarak bilgi alabilirsiniz.