İmplant Uygulanması Sırasında Acı Duyuluyor Mu? - Metco Dental Blog
Implant Uygulanması Sırasında Acı Duyuluyor Mu?

Implant konusunda en çok merak edilen konuların başında gelen operasyon sırasında acı duyulup duyulmadığıdır. Implantların uygulanması sırasında bir acı söz konusu değildir. Özellikle sağlıklı dokularda yapılan işlem sırasında herhangi bir ağrı hissetmezsiniz. Ayrıca implantın yerleştirildiği kemiğin çok fazla ağrı duyan sinirleri yoktur. Ancak işlem konusunda çok tedirginseniz, operasyon esnasında sizi daha rahat ettirecek sakinleştirici seçenekleri vardır.

Implant yerleştirmek için ağız kemiğinde delik açma aşaması özellikle hastaları endişelendirmekte ve acı duyulacağı düşünülmektedir. Fakat böyle bir durum söz konusu değildir çünkü kemikteki sinir dokusu yumuşak diş etindekinden çok daha azdır. Kemik öyle çok acıyan bir doku değildir. Canlılığı ve sinirleri az olan bir dokudur. Onun için kemikte bir yuva açılması ağrılı bir işlem değildir. Dikkatli bir işlemle yapılan implantın sonrasında aynı gün dahil hastaların acı çekmediği gözlemlenmektedir.

Her türlü diş operasyonunda olduğu gibi elbette ki diş implantı tedavisinde de az da olsa bir miktar rahatsızlık yaşanabilmektedir. Cerrahi bir işlem olan implant operasyonundan önce hastaya lokal anestezi uygulanır. Bu yüzden cerrahi işlem sırasında hasta hiçbir şekilde acı veya ağrı hissetmez. Implant yapılan hastalarda aynı gün anestezi etkisi dağıldıktan sonra hafif ağrılar olabilir.

Bu ağrılar normal karşılanmaktadır. Operasyon sonrası diş hekiminin önerdiği ağrı kesici kullanılarak bu durum giderilir. Implant yaptıran hastalara daha sonra sorulduğunda bu ağrının normal diş çekiminde yaşanan ağrıya benzer olduğu söylenmektedir.

"Implant diş ameliyatı yöntemleri nelerdir?" başlıklı blog yazımıza gidebilir ya da Dental Blogumuzu ziyaret edebilirsiniz.