Diş İmplantları Nelerdir ve Ne İçin Kullanılır? | Metco Dental
Diş İmplantları Nelerdir ve Ne İçin Kullanılır?

Bugün bildiğimiz şekliyle diş implantları, 1952 yılında Per-Ingvar Brånemark adlı İsveçli bir ortopedi cerrahı tarafından icat edildi. Günümüzde diş hekimliğinde eksik dişlerin protetik tedavisi için bakım standardı olarak kabul edilmektedir. Dental implant, çene kemiğine yerleştirilen ve birkaç ay içinde kemikle kaynaşmasına izin verilen cerrahi bir fikstürdür. Diş implantı, eksik bir dişin kökünün yerine geçer.

Buna ilaveten, bu "yapay diş kökü", yedek bir diş veya köprünün tutulmasına hizmet eder. Çene kemiğine kaynaştırılmış bir diş implantına sahip olmak, doğal dişi taklit eder çünkü kendi başına durur, yanındaki ve çevresindeki dişleri etkilemez ve büyük bir stabiliteye sahiptir. Diş implantı ile çene kemiği arasındaki kaynaşma sürecine "osseointegrasyon" denir. Çoğu diş implantı, vücudumuzda yabancı bir cisim olarak tanınmadan kemikle bütünleşmelerini sağlayan titanyumdan yapılır. Zamanla, teknoloji ve bilim, dental implant yerleştirmenin sonuçlarını büyük ölçüde iyileştirmek için ilerlemiştir. Günümüzde diş implantlarının başarı oranı %98'e yakındır.

Yaygın olarak, iki farklı diş implantı türü vardır:

Endosteal ve Subperiosteal (Altperiosteal )

Endosteal, "kemiğin içinde" olan bir implantı belirtir, kemik seviyesi veya “bone level” olarak da adlandırılırlar. Subperiosteal ise diş eti dokusunun altında çene kemiğinin üstüne oturan bir implantı belirtir, diş eti seviyesi veya “tissue level” olarak da adlandırılırlar. Subperiosteal implantlar, endosteal dental implantlara kıyasla zayıf uzun vadeli sonuçları nedeniyle günümüzde artık fazla kullanılmamaktadır.

Dental implantların birincil işlevi dişlerin değiştirilmesi olsa da, implantların diğer diş prosedürlerinde yardımcı olabileceği alanlar vardır. Stabiliteleri nedeniyle diş implantları, çıkarılabilir bir protezi desteklemek ve daha güvenli ve rahat bir uyum sağlamak için kullanılabilir. Ek olarak, ortodontik prosedürler için dental mini implantlar, dişleri istenen konuma hareket ettirmeye yardımcı olmak için geçici ankraj cihazları (TAD) olarak işlev görebilir. Bunlar küçüktür ve geçici olarak kemiğe sabitlenirken diş hareketi için ankraja yardımcı olur. Daha sonra işlevleri yerine getirildikten sonra kaldırılırlar.

Unutmayın, 1991 yılından beri tüm Türkiye’ye dental ünitler, görüntüleme cihazları gibi diş sağlığı ile ilgili cihaz ve sarf malzemeleri temin edip, satış öncesi ve sonrası her süreçte destek veren Metco Dental, Dünya’nın Bir Numaralı markalarıyla diş hekiminizin en büyük destekçisidir.