Diş Hekimi Korkusu Olan Kişilere Tavsiyeler Nelerdir?
Diş Hekimi Korkusu Olan Kişilere Tavsiyeler Nelerdir?

Öncelikle doğru iletişim ve yaklaşım tüm tedavi sürecini kolaylaştırır. Sizi rahat ve güvenli hissettiren samimi ve ilgili bir diş hekimi seçebilirsiniz. Tedavi başlamadan diş hekiminize korkularınızdan bahsederseniz ve tam olarak neden korktuğunuzu belirtirseniz diş hekiminiz korkunuzu yenmeniz için size yardımcı olabilir. Diş Hekiminizden tedavi başlamadan önce tüm prosedürü adım adım anlatmasını isteyebilirsiniz. Bu şekilde süreci bilince kendinizi daha da güvende hissedebilirsiniz. Tedavi esnasında herhangi bir nedenle işleme ara vermek isterseniz bunu tedavi başlamadan diş hekiminiz ile aranızda bir işaret ile belirleyebilirsiniz. Böylece istediğiniz zaman tedavinizi riske sokmadan mola alabilirsiniz.

Derin nefes alıp rahatlamaya ve anlık streslerden uzaklaşmaya çalışınız, randevularınızı günün stres ve yorgunluğundan önce yani sabah saatlerinde almanız sizin için olumlu olabilir.
İşlemlerinize basit olanlarla başlayınız, tüm tedavileri tek seferde yaptırmak zorunda değilsiniz. İlk seferde sadece bir temizlikle seans sonlandırılabilir.

Diş Hekimi kontrollerine probleminiz olmasa dahi düzenli gidiniz. Böylece hem büyük işlemlerden kaçınabilir hem de ortama daha rahat alışabilirsiniz. Tedavi sonrasındaki olumlu duruma odaklanarak kendinizi rahatlatabilir ve süreci daha rahat geçirebilirsiniz.

Yine aşağıda sizler için diş tedavisi süresince rahatlamanız adına birkaç ipucunu listeledik:

• Sabah saatleri gibi günün daha az yoğun bir saatinde diş hekimine görünün. Bu sayede ortamda daha az insan olacak ve bununla bağlantılı olarak kaygınızı tetikleyebilecek ses çıkaran daha az araç olacak. Ayrıca şunu da söylemeliyiz ki diş hekiminizi ne kadar geç görürseniz, endişeleriniz bu süre içinde o kadar çok artacaktır.
• Rahatlamanıza yardımcı olması için gürültü önleyici kulaklıklar takın veya müzik dinleyin.
• Randevunuz sırasında bir arkadaşınızdan veya sevdiğiniz birinden size eşlik etmesini isteyin.
• Sinirlerinizi yatıştırmak için derin nefes alma ve diğer meditasyon tekniklerini uygulayın.
• Her şeyden önce, ziyaretiniz sırasında herhangi bir noktada ara vermeniz gerekirse sorun olmadığını bilin. Ne zaman duracaklarını bilmeleri için diş hekiminizle vaktinden önce bir “sinyal” oluşturmanız yararlı olabilir.
• Daha sonra, hazır olduğunuzda ziyaretinize devam edebilir veya daha iyi hissettiğiniz başka bir gün geri dönebilirsiniz.

Diş teknisyeni” başlıklı blog yazımıza gidebilir ya da Dental Blogumuzu ziyaret edebilirsiniz.